אישום: ניסה לגנוב רימונים ואפודים מנתב"ג

צעיר מהכפר קליל נעצר ע"י שוטרי מרחב נתב"ג לאחר שפרץ למכולה של חטיבת הביטחון בשדה וניסה לגנוב סוגים שונים של תחמושת ואביזרי לחימה
אייל חן |
נתב"ג. צילום: נתי שוחט, פלאש 90

לבית משפט השלום ברמלה הוגש כתב אישום נגד צעיר מהכפר קליל, אשר נעצר על ידי שוטרי מרחב נתב״ג לאחר שפרץ לשטח האווירי בנתב״ג וניסה לגנוב ביחד עם אדם נוסף פריטי אמל״ח.

על פי כתב האישום לפני כחודש, החלו עבודות להקמת חניון זמני במתחם הסמוך לשער "תמר" בנמל התעופה בן גוריון
במסגרת העבודות, נדרשה הזזתן של שתי מכולות שהונחו במתחם שער תמר, האחת מכולה השייכת לחטיבת הביטחון של נמל התעופה בן גוריון והשנייה, מכולה השייכת ליחידה לאבטחת שערים הפועלת בנתב"ג.

כעבור מספר ימים במסגרת העבודות, נפרצה המכולה של חטיבת הביטחון. באישור ארנון וולנברגר, מהנדס אשר ליווה את העבודות מטעם נתב"ג לאחר פריצת המכולה הגדולה. נסגרה דלת המכולה הגדולה, אולם נותרה לא נעולה והמכולות הועברו למתחם זמני הסמוך לשער "זיוה" המצוי בתוך השטח האווירי המאובטח של נתב"ג.

המכולה הכילה ציוד רב הכולל בין היתר סוגים שונים של תחמושת, אפודים, משקפות, רימוני דמה לאימונים, מחסניות. נרתיקי אקדח וכדומה.

תחמושת ומחסניות מהמכולה

הנאשם ואדם נוסף ואחר שזהותו ידועה עברו את הגדר ההיקפית של נתב"ג בדרך שאינה ידועה ונכנסו אל המכולה על ידי פתיחת דלת המכולה, ותרו אחר דברים הניתנים להיגנב מהמכולה, תוך שגורמים אי סדר רב במכולה ומוציאים ציוד רב אל מחוץ למכולה הגדולה.

בהמשך, כך מתואר בכתב האישום, נכנסו הנאשם והאחר אל המכולה השנייה בכך שהחדירו מכשיר חד ובמשקוף הדלת וגרמו לה נזק לדלת עצמה, ומשכו או דחפו בכוח את החפץ, עד לגרימת נזק למשקוף דלת ונטלו ממנה 9 חגורות עור שחורות.

בנוסף, כך נטען, נטלו השניים מהמכולה הגדולה 3 משקפות בצבע שחור, 148 מחסניות של רובה 16-M מתוכן 2 מחסניות מלאות והיתר ריקות, 28 מחסניות ריקות של רובה גליל, 16 מחסניות ריקות של רובה עוזי 9 רצועות נשיאה של נשק ארוך, 7 נרתיקים של אקדחים 2 קתות רובה וכן אלפי עד עשרות אלפי כדורי תחמושת מסוג 5.56 מ"מ, 7.62 מ"מ ו-9 מ"מ.

השניים הניחו את התיקים על גבי שתי עגלות מתכת שהיו במקום והובילו באמצעותן את הציוד הגנוב בתוך התיקים עד לגדר.

עבר פלילי מכביד

בשלב זה, השליכו הנאשם והאחר את התיקים אל מעבר לגדר, אולם משלא הצליחו להשלים העברת התיקים הותירו הנאשם והאחר חלק מהתיקים תלויים על הגדר וחלק מהתיקים זרוקים על הרצפה בצידה השני של הגדר מחוץ לשטח נתב"ג ועזבו את המקום ללא הציוד הגנוב.

״במעשיו המתוארים לעיל, נכנס הנאשם לנכס כדי לעבור עבירה, זאת בצוותא עם אחר. במעשיו המתוארים לעיל, הרס הנאשם נכס במזיד ושלא כדין, זאת בצוותא עם אחר״, לשון כתב האישום.

במקביל לכתב האישום, הגישה התביעה בקשה למעצר עד תום ההליכים ובה צוין כי יש להותירו במעצר בשל מסוכנותו. ״מדובר", נכתב בבקשה, "במשיב אשר נכנס לישראל שלא כדין דרך קבע, וכניסתו משולבת תמיד בביצוע עבירות נוספות ומשמעותיות. מדובר במשיב אשר לא חש מורא מעונשי מאסר שהושתו עליו או ממאסרים מותנים שנועדו להרתיעו. המשיב שוחרר ממאסרו ועוד בטרם יבשה הדרך מהחלטת השחרור בעניינו".

עוד נכתב בבקשה כי "המשיב נכנס שוב לישראל ומבצע את העבירות בתיק דנן. ניתן לראות כי מדובר במשיב בעל עבר פלילי מכביד ביותר הכולל בתוכו גם עבירה ביטחונית חמורה. השילוב בין עבר הביטחוני לעובדה כי באירוע נשוא כתב האישום ניסה המשיב לגנוב ציוד לחימה, מעצימה שבעתיים את מסוכנותו ומלמדת שאין בנמצא חלופת מעצר כנתו מעשיו של המשיב מחייבים את מעצרו עד תום ההליכים״.

_________________________________________

עו"ד אמיר אבו חאטם

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות