3 מטפלות מהצפון נאשמות בהתעללות בפעוטות

המטפלות, תושבות סלמה, נאשמות במספר רב של עבירות תקיפה בנסיבות מחמירות של ילדי הגן. עו"ד קארין לגטיוי, המייצגת את משפחות הפעוטות: "צריך לעצור את המגיפה הזו"
דניאל בן חמו |
אילוסטרציה Envato

לבית משפט השלום בחיפה הוגש כתב אישום נגד שלושת המטפלות (22,22,41) תושבות סלמה בגין מספר רב של עבירות תקיפה בנסיבות מחמירות. עורכת הדין קארין לגטיוי המייצגת את משפחות הפעוטות, אמרה כי "מדובר בכתב אישום חמור, שמייחס לנאשמות עבירות חמורות. אנחנו נמצאים בפני מכת מדינה, לא מדובר באירוע או שניים. אנחנו פוגשים מקרים כאלה כמעט בכל שבוע. אני חושבת שהגיעה העת לעשות כאן עצירה מוחלטת של המגפה החמורה הזו, ואנחנו ממתינים שבית המשפט יקבל החלטה, ויחמיר את הענישה".

נגד המטפלות הוגשה תלונה על כך שהם התעללו בילדי גן בהם טיפלו ולאחר קבלת התלונה, חוקרי המשטרה הגיעו למקום והחלו באיסוף ממצאים שכללו הורדת מצלמות וגביית מספר עדויות. במהלך חקירתם צפו החוקרים בהקלטות במשך שעות רבות שתעדו את מעשי האלימות שחוו ילדי המעון במספר רב של הזדמנויות.

מסרטוני המעקב עלה כי במסגרת עבודתן נהגו הנאשמות להטיל אימה על ילדי המעון ולהשתמש כלפיהם באלימות פיזית שכללה משיכות בידיים, הטחות על המזרן וכיסוי כל הגוף של הילדים בשמיכה תוך הפעלת כוח על גופם.

סרטוני האבטחה תיעדו את הזוועות

נגד שלוש המטפלות הוגש כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים בה צוין כי בידי הפרקליטות ראיות טובות לכאורה להוכחת אשמתן של המשיבות, ועיקרן סרטוני מצלמות האבטחה במעון, המתעדים את מעשי התקיפה בגינם הוגש כתב האישום, הודעות של הורים לפעוטות במעון אשר זיהו את ילדיהם בסרטונים ותיארו את מצבם וכן הודעה של מנהלת המעון אליה פנו הורים על מנת שתבדוק את הנעשה במעון וכן הודעה של המפקחת אשר צפתה במצלמות האבטחה שתיעדו את מעשי הנאשמות.

עו"ד קארין לגטיוי. צילום מסך: אוביטר

במהלך חקירותיהן הוצגו בפני הנאשמות הסרטונים שמתעדים את מעשי התקיפה. הן זיהו את עצמן בהם וכן את הקטינים במעון, ואף קשרו עצמן לביצוע המעשים תוך מתן הסברים שונים לנסיבות ביצועם.

"קיים יסוד סביר לחשש שהמשיבות תסכנה את בטחון הציבור אם תשוחררנה, זאת נוכח חומרת העבירוה המיוחסות להן. כמו כן, יצוין לפני בית המשפט כי את מעשי התקיפה ביצעו המשיבות בהיותן מודעות להצבתן של המצלמות בגן, דבר שיש בו כדי ללמד על חוסר המורא שלהן מפני ביצוע מעשי התקיפה כלפי הפעוטות במעון. בנסיבות אלו המאשימה סבורה כי אין מקום להסתפק בחלופת מעצר בדרך של שחרור בערובה או בתנאים שפגיעתם בחירותן של המשיבות תהא פחותה".

עורכת הדין קארין לגטיוי המייצגת את משפחות הפעוטות, אמרה: "מדובר בכתב אישום חמור, שמייחס לנאשמות עבירות חמורות. אנחנו נמצאים בפני מכת מדינה, לא מדובר באירוע או שניים. אנחנו פוגשים מקרים כאלה כמעט בכל שבוע. אני חושבת שהגיעה העת לעשות כאן עצירה מוחלטת של המגפה החמורה הזו, ואנחנו ממתינים שבית המשפט יקבל החלטה, ויחמיר את הענישה".

_____________________________________

עו"ד קארין לגטיוי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות