השוטר איים על אשתו לאחר רצח דיאנה רז: "את הבאה בתור"

תושב נתיבות, בדרגת רס"ב במשטרה, נאשם כי תקף את בת זוגו במספר הזדמנויות, באחת מהן חנק אותה בשרשרת: "אין לי מה להפסיד. אם לא תהיי איתי, לא תחיי"
גילי סיוון-כהן |

לבית משפט השלום בבאר שבע הוגש כתב אישום נגד תושב נתיבות, שוטר בדרגת רס"ב במשטרת ישראל, המייחס לו איומים ותקיפה של אשתו במספר הזדמנויות. באחד המקרים חנק אותה בשרשרת ובמקרה אחר, לאחר רצח דיאנה רז איים עליה כי היא "הבאה בתור". המחלקה לחקירות שוטרים ביקשה מבית המשפט להורות על מעצרו של הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.

על פי כתב האישום, בני הזוג נשואים במשך כ-30 שנה ולהם שבעה ילדים. במהלך הקשר הזוגי התגלעו מחלוקות והאשמות הדדיות בין השניים שכללו חילופי הודעות וויכוחים מילוליים. במספר הזדמנויות בשנים האחרונות הנאשם תקף ואיים על אשתו. בין היתר, איים עליה כי "לא תלך עוד על רגליך". "אם לא תהיי איתי", כך איים על בת הזוג, "לא תחיי כי לי אין לי מה להפסיד".

דיאנה רז ז"ל. צילום מסך מתוך פייסבוק

בנוסף, לאחר שפורסמה בתקשורת הידיעה בדבר רציחתה של דיאנה רז ז"ל על ידי בעלה השוטר אמיר רז, אמר הנאשם לאשתו "את הבאה בתור". במקרה אחר בעקבות ויכוח בין השניים הנאשם תפס את אשתו בשרשרת שהייתה על צווארה וחנק אותה באמצעותה עד אשר נקרעה השרשרת.

המחלקה לחקירות שוטרים ביקשה מבית המשפט להורות על מעצרו של הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.

השוטר שרצח את אשתו ערער על עונשו ונדחה

בשבוע שעבר הרכב שופטי בית המשפט העליון דחה את ערעורו של השוטר מסרשה משה וואסה, אשר הורשע ברצח אשתו ונגזרו עליו 29 שנות מאסר.

השופטים כתבו בהחלטתם: "יש לומר כי המחשבה שבת זוג, בהווה או בעבר, היא קניינו של בן זוגה מעתה ועד עולם ולא, חייה מוטלים בסכנה, כפי שאנו עדים לאחרונה, היא תפיסה מעוותת מיסודה החוצה עדות ודתות אשר אין לה מקום בחברה בישראל. תופעה עגומה זו יש לעקור מן השורש, וליתן לכך ביטוי הולם בעונש הנגזר על עבריינים שנוהגים כך".

השופטים דחו את הערעור והשופט יוסף אלרון ציין בן השאר בהחלטתו: "לפנינו רצח אכזרי נוסף של אישה בידי בן זוגה".

עוד הוסיף השופט אלרון: "אגב כך, יש לומר כי המחשבה שבת זוג, בהווה או בעבר, היא קניינו של בן זוגה מעתה ועד עולם; ולא, חייה מוטלים בסכנה, כפי שאנו עדים לאחרונה; היא תפיסה מעוותת מיסודה החוצה עדות ודתות אשר אין לה מקום בחברה בישראל. תופעה עגומה זו יש לעקור מן השורש, וליתן לכך ביטוי הולם בעונש הנגזר על עבריינים שנוהגים.

_______________________________________________

עו"ד ג'קי סגרון

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות