תקף ופצע מתפלל יהודי: ״לך לכותל, זה אדמה של ערבים״

לבית המשפט המחוזי לנוער הוגש כתב אישום נגד קטין כבן 17, תושב י-ם, על שתקף וגרם לפציעה של מתפלל בבית הקברות המוסלמי בשבוע שעבר
רונן לוי |
צילום ארכיון: יונתן סינדל, פלאש 90

לבית המשפט המחוזי לנוער בירושלים הוגש כתב אישום נגד קטין כבן 17, תושב העיר, וזאת על שתקף וגרם לפציעה של מתפלל בבית הקברות המוסלמי לפני כשבוע.

במקביל להגשת כתב האישום, מבקשת הפרקליטות מבית המשפט להורות על מעצרו של הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.

על פי כתב האישום, בזמן שהמתלונן התפלל בבית הקברות המוסלמי בסמוך לשער הרחמים בעיר, הגיעו הנאשם וחברו למקום וצעקו לעברו "לך לכותל, זה אדמה של ערבים. ועכשיו יבואו אלף ערבים לכאן אז לך לכותל".

מיד לאחר מכן, כך לפי כתב האישום, החלו חילופי דברים בין הנאשם למתלונן, אז התקרב הנאשם לעבר המתלונן והכה אותו. המתלונן החל לברוח בריצה מהנאשם, בעת הבריחה הפיל אותו הנאשם וריסס אותו בגז פלפל.

כתוצאה מהנפילה נגרם לנאשם שבר בכף רגלו והוא נזקק לניתוח.

כתב האישום מייחס לנאשם ביצוע עבירה של חבלה חמורה ממניע גזעני. הפרקליטות מבקשת מבית המשפט להורות על מעצרו של הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.

האימאם יוסף אלבאז ישאר במעצר

בשבוע שעבר קיבלה שופטת בית המשפט המחוזי מרכז, אפרת פינק, את בקשת הערר שהגישה מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, נגד ההחלטה על שחרורו למעצר באיזוק אלקטרוני של יוסף אלבאז, ודחתה בקשת ערר שהגיש אלבאז בדבר קיומן של ראיות לכאורה בעבירות הסתה לאלימות המיוחסות לו.

מחלקת הסייבר הגישה נגד יוסף אלבאז, ששימש האימאם של המסגד הגדול בלוד, כתב אישום המייחס לו שתי עבירות של הסתה לאלימות, זאת על רקע פרסומיו במהלך אירועי האלימות והפרות הסדר באזור הר הבית שהתרחשו במהלך חודש הרמאדן האחרון בהר הבית.

במקביל לכתב האישום, הוגשה גם בקשה למעצר עד תום ההליכים (זאת בנוסף לכתב אישום שהוגש נגדו בשל עבירות של הסתה לאלימות ואיומים בגין פרסומיו בסמוך למבצע "שומר חומות" ולהרשעתו בעבירות של פציעה ואיומים).

בהחלטה צוין כי מדובר "במקרה חריג בו מסוכנותו הגבוהה של הנאשם נלמדת ממספר מקורות נוספים: מעמדו של הנאשם כאיש דת בעל השפעה על רבים, ואמירת הדברים בתקופה נפיצה במיוחד; ביצוע המיוחס לו עת תלוי ועומד נגדו כתב אישום בגין מעשים דומים; הרשעתו בעבירת אלימות חמורה וגזירת מאסר של 20 חודשים עליו; והערכת שירות המבחן בדבר דפוסיו האימפולסיביים וההיתכנות לביצוע עבירות דומות במרחב הווירטואלי, לצד הערכה כי המפקחים אינם מתאימים…".


עו"ד חיים אומסי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות