אושרה תכנית להקמת בית חולים שיקומי בכרמיאל

בהמשך יוקם גם בי"ח כללי, במטרה לצמצם את הפערים בין הפריפריה למרכז ולאפשר מענה רפואי הולם לתושבי הגליל. ח"כ מזרסקי: "אוודא שהתוכנית תצא לפועל בקרוב"
נעמה כהן |
אילוסטרציה envato

למעלה משני עשורים של תכנון, אישורים ועבודה מאומצת מול משרדי הממשלה והרשויות השונות במדינה נתקבלה החלטה שתושבי מרכז הגליל יזכו למענה רפואי הולם באמצעות הקמת 2 מרכזים רפואיים בעיר כרמיאל, האחד שיקומי והשני כללי אשר יוקם במהלך העשור הקרוב. ח"כ טטיאנה מזרסקי, שקידמה את המהלך, בירכה על ההחלטה ואמרה: "תושבי הגליל זכאים לשירותי רפואה זמינים ואיכותיים בדיוק כמו תושבי המרכז. מבטיחה להמשיך לקדם את התכנית החשובה להקמת בתי החולים בכרמיאל ולוודא שאכן התכנית תצא לפועל בקרוב".

אתמול (יום שני) התקיימה שיחת עבודה בין חה"כ טטיאנה מזרסקי (יש עתיד) ובין אורי גולדשטיין, סמנכ"ל בכיר וראש המנהל לפיתוח תכנון ובינוי מוסדות רפואה. בשיחה השתתפו גם ניר כספי, מנהל אגף תכנון ומשה רונן, מנהל פרויקטים במשרד הבריאות.

ח"כ טטיאנה מזרסקי. צילום: דני שם טוב, צלם הכנסת

בשיחה נתבשרה חה"כ מזרסקי כי מאמציה לצמצום הפערים בבריאות בין הפריפריה למרכז נשאו פרי והעבודה אותה החלה עוד בהיותה סגנית ומ"מ ראש עיריית כרמיאל השתלמה לבסוף. הוועדה המקומית לתכנון ובניה כרמיאל אישרה את התכנית והחודש אמורה להתכנס הועדה המחוזית וליתן את האישור הסופי.

לצמצם את הפערים

בתכנית המקורית אשר הוצגה בשנת 2013, דובר רק על בית חולים שיקומי-גריאטרי, אך לאחר לחצים כבדים אותם הפעילה חה"כ מזרסקי על כלל הגורמים הרלוונטיים, נתקבלה ההחלטה כי ביה"ח השיקומי יעניק טיפול לכל הגילאים ולא רק למטופלים גריאטריים ובנוסף לכך ינתנו בביה"ח שירותים רפואיים נוספים, אשר יאושרו ע"י משרד הבריאות.

מלבד המוסד השיקומי הוחלט להוסיף לתכנית מתאר ארצית להקמת מוסדות רפואה (תמ"א 49) גם בית חולים כללי, עם מחלקות אשפוז, מכוני אבחון וחדרי ניתוח, לרווחת כל תושבי האזור.

חה"כ מזרסקי בירכה על ההחלטה החשובה ואמרה: "עוד בתחילת דרכי בפוליטיקה המקומית, התחייבתי לטפל בצמצום הפערים בבריאות בין הפריפריה למרכז. מיומי הראשון כחברת כנסת אני פועלת להשגת מטרה זו ולא אנוח עד שהיא תושג במלואה. תושבי הגליל זכאים לשירותי רפואה זמינים ואיכותיים בדיוק כמו תושבי המרכז. מבטיחה להמשיך לקדם את התכנית החשובה להקמת בתי החולים בכרמיאל ולוודא שאכן התכנית תצא לפועל בקרוב".

_____________________________________________

עו"ד אפרת ברוש רותם

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות