שלושה צעירים נאשמים בהצתת אוטובוס בגוש חלב

כתב האישום שהוגש נגד השלושה, תושבי טובא זנגריה, מייחס להם הצתה של כלי הרכב בחודש מאי האחרון ונתפסו בדרכם להצתה נוספת כשברשותם חומר בעירה ומסיכות
רונן לוי |
אילוסטרציה shutterstock

לבית המשפט המחוזי בנצרת הוגש כתב אישום נגד מוחמד הייב, 19, חוסיין הייב, 21, מוחמד הייב, 23, תושבי טובא זנגריה בגין הצתה, שינוי זהות רכב וקשירת קשר לביצוע פשע וזאת לאחר ששלושת הנאשמים הציתו אוטובוס בגוש חלב. הפרקליטות מבקשת להאריך את מעצרם של השלושה עד תום ההליכים המשפטיים נגדם וזאת בשל מסוכנות גבוהה. "עבירת הצתה היא מן החמורות שבעבירות בשל הסיכון לנפש ולרכוש, והחשש כי ראשיתה מצער – גפרור – ואחריתה מי ישורנו".

על פי כתב האישום, הנאשמים, שיש ביניהם היכרות מוקדמת, הגיעו בלילה שבין ה-25 ל-26 במאי השנה, ברכבם לגוש חלב. שם, כך נטען, הציתו עם אחר בצוותא אוטובוס, אשר חנה סמוך לתחנת אוטובוס ובמרחק קצר מבתי מגורים. האוטובוס נשרף כליל.

עבירה חמורה, מסוכנות גבוהה

כחודשיים לאחר מכן, ב-15 ביולי השנה, קשרו הנאשמים קשר לבצע הצתה נוספת. במסגרת הקשר הצטיידו בבקבוקים של חומר דליק, לפידים, פטישים, מסכות סקי, מצית ונסעו יחד ברכב עד שנעצרו על ידי המשטרה.

הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשמים עד תום ההליכים. הנאשמים עצמם מכחישים כל קשר לאירוע ההצתה. ״המסוכנות העולה בעניינם של המשיבים גבוהה", כך נכתב בבקשת המעצר, "וזאת בהתחשב שהיו מעורבים באירוע הצתה אחד של אוטובוס שנשרף כליל ונתפסו עם כלים וציוד לקראת הצתה נוספת״.

עוד נכתב בבקשה, כי בנוסף, "לא ניתן להתעלם מכך כי עבירת ההצתה היא עבירה שתוצאתה אינה נחזית מראש. לא בכדי קבע בית המשפט העליון כי 'אין חולק כי עבירת ההצתה היא מן החמורות שבעבירות בשל הסיכון לנפש ולרכוש, והחשש כי ראשיתה מצער – גפרור – ואחריתה מי ישורנו', מכאן המסוכנות הגבוהה הנובעת ממעשה עבירה זה״.

תושבי מזרח י-ם נאשמים בתקיפת שוטר בגבעה הצרפתית

השבוע פורסם כי לבית המשפט המחוזי בירושלים הוגש במהלך סוף השבוע כתב אישום נגד סאלח אבו חומוס, 22, ויוסף עליאן, 25, תושבי ירושלים, וזאת לאחר שתקפו שוטר שלא היה בתפקיד לפני כשבוע בשכונת הגבעה הצרפתית בירושלים. הפרקליטות מבקשת לעצור את השניים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם.

כתב האישום מייחס לנאשמים ביצוע עבירות של חבלה בכוונה מחמירה, גניבת נשק וחבלה במזיד לרכב. הפרקליטות מבקשת מבית המשפט להורות על מעצרם של הנאשמים עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם.

____________________________________

עו"ד קארין לגטיוי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות