מה העונש על מכירת סמים לסוכן משטרתי?

גבר, כבן 40, נידון ל-3.5 שנות מאסר לאחר שהורשע ע"פ הודאתו ב-3 עבירות של מכירת קוקאין לסוכן סמוי. השופט: "הנאשם עשה את המעשים מרצונו החופשי"
דניאל בן חמו |
סחר בסמים קוקאין
סחר בסמים, אילוסטרציה envato

שופט בית משפט השלום בירושלים, ירון מינטקביץ, גזר שלוש וחצי שנות מאסר על גבר 42, שהורשע על פי הודאתו בשלוש עבירות של מכירת קוקאין לסוכן משטרתי, עמו היתה לו הכרות מוקדמת של מספר שנים.

על פי כתב האישום, במקרה אחד, הסוכן פנה לנאשם וביקש לקנות ממנו 20 גרם קוקאין, והנאשם הסכים לכך וסוכם על מחיר של 380 שקלים לגרם. בהמשך לכך פגש הנאשם בסוכן במושב שריגים, ומכר לו 19.5 גרם קוקאין בעבור 7,600 שקלים.

כעבור חודש, כך מתואר עוד בכתב האישום, פנה שוב הסוכן לנאשם וביקש לקנות ממנו 20 גרם קוקאין, והנאשם הסכים לכך. בהמשך היום הגיע הנאשם אל מושב שריגים במכונית מסוג מרצדס, שם פגש בסוכן ומכר לו קוקאין בעבור 7,600 שקלים ולאחר השלמת העסקה סוכם, כי ככל שהסוכן יקנה כמות של 50-40 גרם קוקאין, הנאשם יוריד את מחיר הסם.

ואכן, נטען עוד, פנה הסוכן לנאשם וביקש לקנות ממנו 50 גרם קוקאין והשניים סיכמו לבצע את העסקה למחרת היום במושב שריגים, לשם הגיע הנאשם במכונית מסוג ב.מ.וו. פגש בסוכן, ולאחר משא ומתן מכר לו 48 גרם קוקאין בעבור 18 אלף שקלים.

השופט: "היה בידו לסרב לסוכן"

ב"כ הנאשם טען, כי הנאשם רכש את הסמים לבקשת הסוכן ובעידודו וציין כי לסוכן ולנאשם יש היכרות ארוכת שנים, ששורשיה במאסר אותו ריצו יחד. עוד טען הסניגור, כי הנאשם קנה את הסמים בסמוך לפגישות עם הסוכן לצורך העסקאות והרווח שהפיק הוא נמוך יחסית ועומד על כאלף שקלים והוסיף, כי בתיקים בהם סוכן משטרתי קונה סמים המאשימה שולטת במספר העסקאות שבוצעו והיקפן ועל כן יש להתייחס לתיקים אלו בצורה מקלה.

השופט לא קיבל את טענות הסנגור וציין כי התקשה לייחס משקל לטענות כי הנאשם קנה את הסמים לבקשתו של הסוכן והפיק רווח כספי זעום וכן את העובדה שהמאשימה שולטת במספר העסקאות. "דרכו של עולם היא, כי סוחרי סמים קונים את הסמים מסוחרים אחרים קודם למכירתם, ולשם קביעת המתחם וגזירת העונש בית המשפט אינו אמור לבצע חישובים בדבר הרווח אותו הפיק סוחר סמים מביצוע עסקה", כתב השופט מינטקביץ בגזר הדין.

עוד הוסיף השופט: "התקשיתי גם לרדת לעומקה של הטענה, כי יש לזקוף לזכותו של הנאשם שהמאשימה היא שהכתיבה את היקפן של עסקאות הסמים בהן הורשע הנאשם. אכן, הסוכן הוא שפנה לנאשם וביקש לקנות ממנו עשרות גרמים של קוקאין בעבור אלפי שקלים כל פעם, אך הנאשם הסכים לכך מרצונו החופשי, השיג את כמות הסם המבוקשת בכל פעם ומכר את הסמים לסוכן. ככל שביקש הנאשם להימנע מביצוע עסקאות הסמים, היה בידו לסרב לסוכן".

___________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט ירון מינטקביץ

___________________________________

עו"ד אביעד רייפר

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות