מי רצח את הסוכן המשטרתי אנטון רומן?

ביהמ"ש המחוזי מרכז גזר 17 שנות מאסר על רומן אגרונוב שהורשע במסגרת הסדר בסיוע לרצח הסוכן. השופטים: "יש קושי בכך שאיש אינו נושא באחריות מלאה לרצח"
נעמה כהן |
רצח. אילוסטרציה

הרכב שופטי בית המשפט המחוזי מרכז, בראשות השופטת רות לורך, גזר על רומן אגרונוב 17 שנות מאסר בפועל זאת לאחר שהרשיע אותו על פי הודאתו בסיוע לרצח וקשירת קשר לרצח לפשע בגין חלקו ברצח הסוכן המשטרתי אנטון רומן ז"ל. בנוסף, הוטל על הנאשם פיצוי בגובה 35,000 שקלים. בגזר הדין ציינו השופטים כי "קיים קושי בלתי מבוטל שאיש אינו נושא באחריות מלאה לרצח הסוכן המשטרתי".

בתום משא ומתן הגיעו הצדדים להסדר, במסגרתו הוגש כתב אישום מתוקן כנגד אגרונוב. על פי כתב האישום המתוקן אגרונוב, עמוס לביא, דוד פלוס, ס.נ ואחרים קשרו קשר לגרום למותו של אנטון רומן, ששימש כסוכן משטרתי. לשם כך, קבע ס.נ עם המנוח להיפגש במטרה לבצע עבודה יחדיו. לאחר פגישה ראשונה בה לקחו חלק גם אגרונוב ואחרים הובהר למנוח כי בכוונתם לפגוע באדם מסוים.

באישור הדרגים הבכירים

לשם הוצאת התוכנית לפועל, כך לפי האישום, קבעו המנוח ואגרונוב להיפגש בשעות הערב, עם הגעתו של מנוח לנקודת המפגש הוא התבקש על ידי אגרונוב להשאיר את הטלפון הנייד שברשותו, אז התחילו השניים לצעוד לעבר נקודה נוספת ובשלב מסוים עזב אגרונוב את המקום. בסמוך לכך הגיע רכב עם אנשים נוספים והורו למנוח לעלות לרכב. לאחר נסיעה קצרה, ירדו שניים מנוסעי הרכב עם המנוח, התרחקו מספר מטרים מהרכב, ואז אחד מהם ירה מטווח קרוב במנוח 7 כדורים שגרמו למותו.

השופטים ציינו בגזר הדין כי ההסדר כולל תיקון משמעותי ביותר לקולא בעובדות כתב האישום ובסעיף העבירה והוא נובע מקשיים ראייתיים משמעותיים. כן צוין, כי כפי שעולה מטיעוני הצדדים, ההסדר אושר בדרגים הבכירים בפרקליטות המדינה, וללא התנגדות של משפחת המנוח.

"יש קושי בלתי מבוטל בכך שאיש אינו נושא באחריות מלאה לרצח הסוכן המשטרתי. ואולם, מדובר בתוצאה שנובעת מהראיות שהושגו בחקירת הפרשה, כשכתב האישום המתוקן מגלם את איכות הראיות, כמו גם הסיכון והסיכוי שכל צד נטל", נכתב בגזר הדין.

______________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת רות לורך

_______________________________________________

עורך דין פלילי פאדי אסעד

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות