חנק את אשתו כי "התינוק העיר אותו"

ביהמ"ש בנתניה גזר 14 חודשי מאסר על רונן בן נעים שהורשע בתקיפת בת זוגו. בעבר ריצה הנאשם 12 שנות מאסר על הריגת חברתו הקודמת. השופט: "שב לדרך הרע"
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה

שופט בית משפט השלום בנתניה, גיא אבנון, גזר 14 חודשי מאסר על רונן בן נעים, בגין תקיפת בת זוג בכך שחנק אותה והלם בגופה בכרית זאת לאחר שהתינוק שלהם בכה והעיר אותו. בן נעים שבעברו ריצה 12 שנות מאסר בגין הריגת בת זוג, ישלם לבת הזוג שפגע בה פיצויים בסך 5,000 שקלים. הסנגור טען בבית המשפט כי אין להחמיר עם הנאשם יתר על המידה בגין הרשעתו הקודמת בהריגה.

מכתב האישום עלה כי הנאשם והמתלוננת היו בני זוג במשך 3 שנים, והתגוררו בצוותא עם בנם הפעוט ועם בנה בן העשר של המתלוננת. בחודש פברואר השנה, בשעת חצות לערך התעורר הפעוט בבכי, והמתלוננת ניגשה למיטתו כדי להרגיעו. משהעירה לנאשם כי ישמור על השקט, נטל הלה כרית וחבט במתלוננת בחוזקה מספר פעמים בפלג גופה העליון. בתגובה השליכה לעברו המתלוננת בקבוק מטהר אוויר. או אז תפס הנאשם בחוזקה בצווארה של המתלוננת וחנקהּ, ולאחר מכן הוציאהּ מן החדר. בתגובה נטלה המתלוננת מטאטא באמצעותו דחפה את הנאשם.

הנאשם בעדותו אמר כי עשה כל שיכול כדי "להיות בן אדם טוב ואזרח שומר חוק", וכי לא האמין שיגיע פעם נוספת לסיטואציה כזו. עוד סיפר על מאמציו למצוא מקום עבודה, על עבודתו בשלוש השנים האחרונות "אבל כל זה הלך". הסנגור טען כי מדובר באירוע בודד, קצר מועד, ברף חומרה נמוך שלא גרם לנזק פיזי, לא הסלים, ופוטנציאל הנזק אף הוא אינו גבוה. עוד טען כי אין להחמיר עם הנאשם יתר על המידה בגין הרשעתו הקודמת בהריגה, אירוע שהתרחש לפני כ-19 שנה וביקש לשקול לזכותו את שיתוף הפעולה כבר בחקירתו במשטרה, את הודייתו, קבלת האחריות והבעת החרטה.

"שב לדרך הרע"

השופט אבנון ציין בגזר הדין הנאשם, לדבריו, למד את לקחו, השתקם ושינה מדרכיו, אך מעשיו מלמדים אחרת. "בסיטואציה רגילה ושלווה של חיי משפחה שבו ונגלו חברבורותיו", כתב השופט. "הרשעתו הקודמת, המאסר הארוך שריצה, ומהלך חייו הנורמטיבי לכאורה בשנים האחרונות – לא היה בהם די כדי להניאו מלשוב לדרך הרע".

עוד הוסיף השופט אבנון: "נשווה לנגד עינינו את הסיטואציה: לילה. תינוק בוכה. אמו קמה על מנת לטפל בו. עניין של יום ביומו, ולילה בלילו. שגרה. רוטינה של חיי משפחה. במקביל פונה האם לבן זוגה – אביו של הפעוט, וכל בקשתה ממנו, כי יימנע מלהרעיש, על מנת שתוכל להרגיע בנחת את בנם הפעוט ולהרדימו. בתגובה קיצונית, אלימה, פרועה, בלתי מוסברת ובלתי נשלטת, תופס בן הזוג כרית מהמיטה והולם בחוזקה מספר פעמים בפלג גופה העליון של האם. ולאחר שזו העזה להגיב, והשליכה בכיוונו בקבוק מטהר אוויר (שלא פגע בו), הסלים הנאשם את התנהגותו האלימה והברוטלית, תפס את בת זוגו בצווארה, חנק אותה, והוציאה מן החדר. במעשיו אלו פגע הנאשם במתלוננת פיזית ומנטלית, ונקל להניח כי גם בנם הפעוט, שהאירוע כולו התרחש למול עיניו, נותר מצולק נפשית, אפילו מבלי לדעת או להבין זאת".

מסוכנות ופחד

השופט ציין עוד, כי טענתו של הנאשם בדבריו לעונש, כי כל רצונו היה להוציא את המתלוננת מהחדר על מנת להתרחק מהסיטואציה האלימה המתפתחת, אינה מתיישבת עם התנהגותו האלימה, ועם האירוע שהתרחש כל כולו ביוזמתו.

"הוא פגע בבת זוגו ואם בנם המשותף", נכתב בגזר הדין, "בתוך ביתם פנימה, בחדר השינה, במקום האמור להיות מוגן ושלו, באירוע אלים ופוגעני שהתרחש על רקע של מה בכך. הנאשם עשה שימוש בחפץ, ומשמצא כי לא די בכך, המשיך וחנק את המתלוננת בידיו. פעולת החניקה, מניעת יכולתה של הקורבן לנשום, היא בעלת פוטנציאל נזק מוחשי ועלולה הייתה לסכן את חייה. העובדה כי מדובר בנאשם אשר נטל חיים בעבר (גם אז בהפעלת אלימות כלפי בת זוג), אך מעצימה את מידת המסוכנות שנשקפה ממנו למתלוננת, ואת האימה שזו לבטח חשה במהלך האירוע".

____________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט גיא אבנון

_____________________________________

עו"ד אלון ארז

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות