8 שנות מאסר לאסיר ביטחוני שדקר סוהר בפניו

יוסף אל מבחוח, המשתייך לחמאס, מרצה 15 שנות מאסר בכלא נפחא על עבירות ביטחוניות. הוא הורשע במסגרת הסדר טיעון וגזר עליו פיצוי של 6,000 שקל לסוהר
אייל חן |
צילום: פלאש 90

בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר עונש של 8 שנות מאסר בפועל על אסיר בטחוני בכלא נפחא שהורשע בביצוע מעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה כלפי סוהר.

הנאשם, יוסף אל מבחוח, המשתייך לארגון חמאס ומרצה בכלא עונש של 15 שנות מאסר בגין עבירות ביטחוניות חתך באמצעות דוקרן מאולתר בפניו של סוהר, וזאת ממניע אידאולוגי מתוך מטרה להעביר מסר להנהלת בית הסוהר ורשויות המדינה.

הנאשם הודה והורשע בעבירת מעשה טרור של חבלה בכוונה ובמסגרת ההסדר, עתרו הצדדים לעונש של 8 שנות מאסר, במצטבר למאסר אותו נושא הנאשם כעת.

שופט בית המשפט המחוזי בבאר שבע יובל ליבדרו, אימץ את ההסדר וגזר על הנאשם עונש של 8 שנות מאסר בפועל, מאסר על תנאי ופיצוי בסך של 6,000 שקלים למתלונן.

"פגיעה בכבוד האדם"

בגזר הדין צוין, כי ״העבירה שעבר הנאשם היא חמורה ופוגעת פגיעה ממשית בערכים מוגנים של שמירה על ביטחון אדם, שמירה על שלמות גופו של אדם, שמירה על כבודו של אדם ושמירה על ביטחון הציבור והסדר הציבורי, במתחם בית הסוהר. הואיל והנאשם ביצע את העבירה כמעשה טרור, הפגיעה היא גם בביטחון המדינה".

לעניין הפיצוי למתלונן שהושת על הנאשם, ציין בית המשפט, כי "הפגיעה שפגע הנאשם במתלונן היא פגיעה ממשית הן במישור הפיזי והן במישור הנפשי כפי שזה העיד ועל כן גם על הפיצוי להיות ממשי, אף אם הפיצוי לא ישקף את מלוא הנזקים ויהווה אך "עזרה ראשונה" כמקובל במסגרת ההליך הפלילי".

עוד בפלילים: חנק את אשתו כי "התינוק העיר אותו"

מוקדם יותר היום (יום ב') פורסם כי שופט בית משפט השלום בנתניה, גיא אבנון, גזר 14 חודשי מאסר על רונן בן נעים, בגין תקיפת בת זוג בכך שחנק אותה והלם בגופה בכרית זאת לאחר שהתינוק שלהם בכה והעיר אותו. בן נעים שבעברו ריצה 12 שנות מאסר בגין הריגת בת זוג, ישלם לבת הזוג שפגע בה פיצויים בסך 5,000 שקלים. הסנגור טען בבית המשפט כי אין להחמיר עם הנאשם יתר על המידה בגין הרשעתו הקודמת בהריגה.

השופט אבנון ציין בגזר הדין הנאשם, לדבריו, למד את לקחו, השתקם ושינה מדרכיו, אך מעשיו מלמדים אחרת. "בסיטואציה רגילה ושלווה של חיי משפחה שבו ונגלו חברבורותיו", כתב השופט. "הרשעתו הקודמת, המאסר הארוך שריצה, ומהלך חייו הנורמטיבי לכאורה בשנים האחרונות – לא היה בהם די כדי להניאו מלשוב לדרך הרע".

עוד הוסיף השופט אבנון: "נשווה לנגד עינינו את הסיטואציה: לילה. תינוק בוכה. אמו קמה על מנת לטפל בו. עניין של יום ביומו, ולילה בלילו. שגרה. רוטינה של חיי משפחה. במקביל פונה האם לבן זוגה – אביו של הפעוט, וכל בקשתה ממנו, כי יימנע מלהרעיש, על מנת שתוכל להרגיע בנחת את בנם הפעוט ולהרדימו. בתגובה קיצונית, אלימה, פרועה, בלתי מוסברת ובלתי נשלטת, תופס בן הזוג כרית מהמיטה והולם בחוזקה מספר פעמים בפלג גופה העליון של האם. ולאחר שזו העזה להגיב, והשליכה בכיוונו בקבוק מטהר אוויר (שלא פגע בו), הסלים הנאשם את התנהגותו האלימה והברוטלית, תפס את בת זוגו בצווארה, חנק אותה, והוציאה מן החדר. במעשיו אלו פגע הנאשם במתלוננת פיזית ומנטלית, ונקל להניח כי גם בנם הפעוט, שהאירוע כולו התרחש למול עיניו, נותר מצולק נפשית, אפילו מבלי לדעת או להבין זאת".

_________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט יובל ליבדרו

_________________________________________

עו"ד יניב זוסמן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות