אישום: השליכו בקבוקי תבערה על ערבים

3 צעירים, תושבי חדרה ופרדס חנה, נאשמים בביהמ"ש המחוזי בחיפה במעשה טרור לאחר שניסו לפגוע בערבים ששהו בחוף הים בגבעת אולגה מתוך מניע לאומני-אידיאולוגי
נעמה כהן |
בקבוקי תבערה, צילום: פלאש 90

לבית המשפט המחוזי בחיפה הוגש כתב אישום נגד אביאל גברילוב, 22, אביאל גולדשטיין, 21, תושבי חדרה ודוד תייר, 25, תושב פרדס חנה בגין מעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה ופעולה בנשק למטרת טרור זאת לאחר שזרקו בקבוקי תבערה על צעיר ערבי בחוף הים בגבעת אולגה. הפרקליטות מבקשת מבית המשפט להורות על הארכת מעצרם של השלושה עד תום ההליכים המשפטיים נגדם בשל מסוכנותם ובשל העובדה כי המעשים בוצעו על רקע מינים לאומניים-אידאולוגיים מובהקים.

על פי כתב האישום, בין החודשים אפריל ליולי 2022, אירעו ברצועת חוף הים שבגבעת אולגה מספר אירועי אלימות והפרות סדר בין יהודים לערבים, מה שיצר מתיחות וחיכוכים חוזרים ונשנים. חברו הנאשמים יחד ותכננו להשליך בקבוקי תבערה על ערבים השוהים בחוף אולגה והכל ממניע לאומני-אידאולוגי.

חיפשו קורבנות על החוף

השלושה נפגשו במחסן וייצרו ארבעה בקבוקי תבערה, בהמשך, לבשו הנאשמים בגדים עם שרוולים ארוכים וכובעי קפוצ'ון על ראשם, עטו כפפות, הגיעו לחוף אולגה וחיפשו אחר ערבים השוהים בחוף לשם הוצאת תכניתם אל הפועל. באותה עת שהה המתלונן ובת זוגו, בטיילת חוף אולגה. ניגשו הנאשמים למתלונן, שאלו אותו בערבית מה השעה ומשהשיב להם בערבית, החליטו להוציא את תכניתם אל הפועל.

הנאשמים יידו לעבר המתלונן בקבוק תבערה בוער ממרחק קצר שנפל כמטר ממנו ולא התנפץ. המתלונן קם ממקומו והנאשמים יידו לעברו בקבוק בוער נוסף, המתלונן הספיק לזוז הצידה ובכך נמנע מפגיעה. המתלונן ובת זוגו נמלטו מהמקום אך גם אז הנאשמים לא חדלו, הם דלקו אחר המתלונן לחניון החוף והמשיכו לרדוף אחריו עם בקבוק בוער גם לאחר שנכנס לרכבו ונסע מהמקום.

במקביל להגשת כתב האישום, מבקשת הפרקליטות להאריך את מעצרם של הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם. בבקשת המעצר ציינה הפרקליטות כי "מדובר במעשים שנעשו מתוך מניע לאומני- אידיאולוגי מובהק".

________________________________________

עו"ד דניאל טורמן אזולאי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות