5 שנות מאסר לעו"ד שהורשע בירי לעבר ביתו של ג׳מאל חכרוש

אוסמה ח'טיב, 35 מכפר כנא, הורשע כי לפני כשנה וחצי ירה לעבר ביתו של הניצב בדימוס, בעת שכיהן כראש האגף ללחימה בפשיעה בחברה הערבית: "להעניק משקל עודף לאינטרס הציבורי"
דנה לווינסקי |
ניצב ג'מאל חכרוש. צילום: פלאש 90

בית המשפט המחוזי בנצרת גזר 58 חודשי מאסר על עורך הדין אוסמה ח'טיב, בן 35 מכפר כנא, שהורשע בירי אל עבר ביתו של ניצב בדימוס ג׳מאל חכרוש, לשעבר ראש אגף סייף ללחימה בפשיעה בחברה הערבית, לפני כשנה וחצי. בנוסף, בית המשפט גזר עליו גם פיצוי כספי בסך 15 אלף שקלים וקנס בסך 6,000 שקלים.

על פי כתב האישום, חש הנאשם רגשות טינה וזעם על מעורבותו של המתלונן בסכסוכי משפחות בכפר כנא והחליט לירות על בית המתלונן. במהלך חודש ספטמבר 2021, כך נטען בכתב האישום, הנאשם הגיע לבית המתלונן וירה 5 כדורים מרובה M16 לעבר דלת חניון הבית.

הפרקליטות טענה במסגרת טיעוני המדינה לעונש, כי גם ירי על אדם "מן היישוב" שמבוצע על רקע של יריבות אישית, הוא אירוע חמור ביותר, והדברים יפים שבעתיים שעה שמבוצע ירי כלפי דמות מוכרת, קצין בכיר במשטרה, שלא נטען מעולם כי הייתה כל אינטראקציה, וודאי שלא מריבה, אישית בינו לבין הנאשם.

הפרקליטות הזכירה בטיעוניה כי בכפר כנא, מקום מגורי הנאשם ומקום ביצוע העבירה, נהרגה בחודש מרץ 2022 נערה בת 17 מירי "כדור תועה", אשר נורה לעבר בית אחר, וחדר לחלון ביתה.

הפרקליטות: "מציאות החיים הפכה לסיוט"

"מציאות חייהם של אלפי תושבים במגזר הערבי הפכה לסיוט", כך לשון נציגי הפרקליטות, "נוכח תופעת הירי הלא חוקי". מאחר והירי בוצע לעבר דלת סגורה של חניון, כשהנאשם לא יכול היה לדעת, ולא טרח כמובן לברר, אם נמצא אדם כלשהו מעבר לאותה דלת, טענה המדינה כי פוטנציאל הנזק של אירוע הירי הוא גבוה מאד.

השופט גדי צפריר, כתב בגזר הדין כי עד למועד האירוע הנאשם, עו"ד במקצועו, ניהל אורח חיים נורמטיבי והיווה עמוד התווך מבחינה כלכלית למשפחתו הגרעינית ולמשפחתו המורחבת וקבע כי יש להעניק משקל עודף לאינטרס הציבורי בדבר הצורך להרתיע מפני ביצוע עבירות בנשק על פני נסיבותיו האישיות של הנאשם, ואף על פני קיומו של הסכם "סולחה". בית המשפט המחוזי קיבל את עמדת הפרקליטות כמעט במלואה.

״ככל אדם", נכתב בגזר הדין, "אף הנאשם צפוי להיפגע מתוצאות גזר הדין, אולם מדובר בפגיעה צפויה לכל נידון ולא מעבר לכך, ואלו הם הדברים אף ביחס לבני משפחתם. כלל הוא כי בבואו לדון בגזירת עונשם של אלו אשר הורשע בביצוע עבירות נשק, על בית המשפט להעניק משקל עודף לאינטרס הציבורי בדבר הצורך להרתיע מפני ביצוע עבירות בנשק על פני נסיבותיו האישיות של הנאשם״.

עוד הוסיף השופט צפריר: ״עוד נתתי דעתי לעובדה שלאחר האירוע נחתם בין אביו של הנאשם לבין המתלונן הסכם 'סולחה', במסגרתו הצהירו הצדדים כי השלימו ביניהם וסלחו אחד לשני על האירוע וכי יחסי החברות, הקרבה והשכנות הטובה ביניהם חזרו לתקנם. אביו של הנאשם התחייב כי הנאשם לא יחזור בעתיד על מעשי אלימות או תקיפה ואילו המתלונן הצהיר כי הוא מוותר על כל טענה או תביעה או דרישה מהנאשם״.

______________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט גדי צפריר

______________________________________________

עו"ד אמיר אבו חאטם

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות