כתב אישום: השתחרר מהכלא ויצא למסע ירי

בביהמ"ש המחוזי בב"ש עומדים לדין שניים, על שביצעו ירי מרכב נוסע לאור יום באמצע שכונת מגורים בשדרות. בחיפוש ברכבם נמצאו גרזן, שכפ"צים ואולר
אייל חן |
החזקת נשק - אילוסטרציה
אילוסטרציה

לבית המשפט המחוזי בבאר שבע הוגש כתב אישום נגד שני נאשמים, אשר ירו מרכב נוסע לעבר אדם, לאור יום באמצע שכונת מגורים בשדרות. אחד מהנאשמים הינו אסיר משוחרר, שסיים לרצות את עונשו רק כחודש לפני הירי.

על פי כתב האישום, הנאשמים איתי פינטו, 30, ואלעד בן חמו, 20, הגיעו יחד עם אחר, ברכב עם לוחיות רישוי גנובות וכשהם מצוידים בנשק, לבניין בשדרות, וירו בצוותא באמצעות אקדח 5-6 יריות לעבר הבניינים ולעבר אדם שהיה בחניית הבניין ועבד שם. הקליעים שנורו פגעו בקיר ובחלון הבניין.

הנאשמים נמלטו מהמקום ונעצרו באשקלון, כשברכבם גרזן, שכפ"צים ממוגני ירי ואחד הנאשמים הסתיר אולר בתחתוניו. כתב האישום מייחם לנאשמים ביצוע עבירות נשק, ירי באיזור מגורים, הפרעה לשוטר במילוי תפקידו, הסתייעות ברכב לביצוע פשע ועבירות נוספות.

הפרקליטות מבקשת מבית המשפט לעצור את הנאשמים עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם. בבקשת המעצר צוין, כי אך בנס איש לא נפגע ממעשיהם של הנאשמים. לשני הנאשמים עבר פליל ומאסרים מותנים ברי הפעלה בגין העבירות שלכאורה בוצעו, אך לא הרתיעו אותם מביצוע עבירות אלו. בנוסף, איתי פינטו שוחרר רק לפני כחודש ממאסר קצר. בנוסף, מבקשת הפרקליטות מבית המשפט להורות על חילוט רכבו של הנאשם אשר באמצעותו בוצעו העבירות נשוא כתב האישום.

עוד בפלילים: 5 שנות מאסר לעו"ד שירה על ביתו של ג׳מאל חכרוש

מוקדם יותר היום (יום ה') פורסם כי בית המשפט המחוזי בנצרת גזר 58 חודשי מאסר על עורך הדין אוסמה ח'טיב, בן 35 מכפר כנא, שהורשע בירי אל עבר ביתו של ניצב בדימוס ג׳מאל חכרוש, לשעבר ראש אגף סייף ללחימה בפשיעה בחברה הערבית, לפני כשנה וחצי. בנוסף, בית המשפט גזר עליו גם פיצוי כספי בסך 15 אלף שקלים וקנס בסך 6,000 שקלים.

על פי כתב האישום, חש הנאשם רגשות טינה וזעם על מעורבותו של המתלונן בסכסוכי משפחות בכפר כנא והחליט לירות על בית המתלונן. במהלך חודש ספטמבר 2021, כך נטען בכתב האישום, הנאשם הגיע לבית המתלונן וירה 5 כדורים מרובה M16 לעבר דלת חניון הבית.

השופט גדי צפריר, כתב בגזר הדין כי עד למועד האירוע הנאשם, עו"ד במקצועו, ניהל אורח חיים נורמטיבי והיווה עמוד התווך מבחינה כלכלית למשפחתו הגרעינית ולמשפחתו המורחבת וקבע כי יש להעניק משקל עודף לאינטרס הציבורי בדבר הצורך להרתיע מפני ביצוע עבירות בנשק על פני נסיבותיו האישיות של הנאשם, ואף על פני קיומו של הסכם "סולחה". בית המשפט המחוזי קיבל את עמדת הפרקליטות כמעט במלואה.

_________________________________________

עו"ד דניאל טורמן אזולאי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות