אישום: "דרס בכוונה נכה בקלנועית"

אוסמה ברייה, 22 מפרדיס, נאשם בשלל עבירות אלימות לאחר שתקף אדם נכה בקלנועית וגם ירה בבנו 4 כדורים, על רקע סכסוך בין השניים
רונן לוי |
אילוסטרציה envato

לבית המשפט המחוזי בחיפה הוגש כתב אישום נגד אוסמה ברייה, 22, תושב פרדיס בגין עבירות בנשק, חבלה בכוונה מחמירה, תקיפה, איומים ועוד זאת לאחר שפגע בכוונה בקלנועית של אדם נכה ותקף אותו, ולאחר מכן ירה בבנו 4 כדורים. הרקע לאירועים הוא סכסוך בין השניים.

מכתב האישום עולה כי הנאשם נהג ברכב, וצפר לקולנועית שנסעה לפניו כדי לפנות לו את הדרך, משלא היה ביכולתו של נהג הקלנועית לעשות כן, פגע הנאשם באמצעות הרכב, במזיד, בקלנועית פעמיים ואף איים ותקף את נהג הקולנועית שסובל מנכות והפיל אותו ארצה.

בהמשך, נודע לבנו של נהג הקולנועית על תקיפת אביו, הבן הגיע אל מקום התקיפה כשהוא נוהג ברכבו ומשהבחין בנאשם עוזב את המקום ברכב, נסע אחריו. הנאשם עלה לביתו בריצה והביא אקדח. הנאשם החזיק את האקדח ביד, ניגש אל בנו של נהג הקלנועית הצמיד את האקדח לחזהו ואיים עליו.

אחיו של הנאשם שעמד סמוך לנאשם אחז ביד הנאשם והוריד אותה כלפי מטה על מנת למנוע מהנאשם לירות. או אז, ירה הנאשם ארבעה כדורים בפלג גופו התחתון של בנו של נהג הקלנועית, ונמלט עם האקדח מהמקום.

בעקבות התקיפה אושפז נהג הקלנועית בבית החולים. הבן של נהג הקלנועית נפצע בשתי רגליו ואושפז בבית חולים למשך יומיים. בהמשך נעצר הנאשם על ידי שוטרים, בבית גיסו בעיר טייבה, כשהוא מתחבא מעל תקרת גבס.

95% מהמגזר הערבי: המשטרה לא יכולה להתמודד עם הפשיעה

השבוע פורסם סקר ראשון מסוגו בחברה הערבית שחשף כי 95% מהאוכלוסייה אינה שבעת רצון מטיפול המשטרה בבעיות האלימות – רבים חוששים לחייהם באופן אישי. בסקר שנערך ע"י עמותת יוזמות אברהם בשיתוף עיריית אום אל פחם כחלק ממאבק העירייה בפשיעה ובאלימות בעיר חושף נתונים מדאיגים בחברה הערבית רוב תושבי העיר מרגישים חוסר ביטחון אישי ודיווחו על עלייה ברמת האלימות ומעל למחציתם מוכנים לקחת חלק מועט במאבק באלימות.

בסקר מייצג שנערך בשנה החולפת נשאלו 302 בגירים תושבי העיר אום אל פאחם על שלל סוגיות מרכזיות הנמצאות על סדר יומה של החברה הערבית בישראל. מהסקר עולה כי תושבים רבים מודאגים ביותר מתופעת האלימות (קרי אלימות כללית, פשיעה, ירי ושימוש בנשק) ומרביתם חוששים להיפגע ממנה באופן אישי. הסיכון של תושב אום אל-פחם להירצח – לעומת תושב יהודי שמתגורר ביישוב באותו גודל – גבוה פי 25.6.

בנוסף, רוב תושבי העיר מרגישים חוסר ביטחון אישי, ודיווחו על עלייה ברמת האלימות. מעל ממחצית מהנשאלים מוכנים לקחת חלק מועט במאבק באלימות בעיר. פחות מעשירית מהנחקרים ביטאו אמון או אמון רב במשטרה. לדעתם של התושבים, שיפור הרמה הכללית של החינוך הוא התחום המשמעותי ביותר בהשפעה על רמת האלימות.

_____________________________________

עו"ד אמיר אבו חאטם

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות