"להפוך את חדר הלידה למרחב בטוח עבור נשים שחוו תקיפה מינית"

במהלך כנס של ארגוני הבריאות, יציג ארגון המיילדות בישראל את הדרך לשינוי חדר הלידה: "צריך להתייחס לעבר של היולדות כדי לאפשר תיקון והחלמה"
דנה לווינסקי |
אילוסטרציה. צילום: אירגון המיילדות בישראל.

הבוקר (יום א') בכנס קואליציית ארגוני בריאות האישה בראשות ח"כ עידית סילמן, יו"ר ועדת הבריאות של הכנסת, תציג יפעת הדר רובננקו, מיילדת ויו"ר ארגון המיילדות בישראל, את הדרך המקצועית להפוך את חדר הלידה למרחב בטוח עבור נפגעות תקיפה מינית בעבר, אשר מגיעות ללדת.

"עבור רוב הנשים, לידה היא אירוע משמח בעל השלכות חיוביות להמשך חייה. אולם עבור נשים שחוו תקיפה מינית, לידה עלולה להפוך לאירוע דחק חמור, המשחזר טראומות מהעבר", מסבירה יפעת הדר רובננקו, מיילדת בחדר לידה במרכז הרפואי בילינסון ויו"ר ארגון המיילדות, אשר מוסיפה כי: "חווית הלידה משפיעה על מצבה הנפשי של האישה, ההיקשרות לתינוק ועל התפקוד ההורי בהמשך. לכן, עבור נשים אלו פועלים ברחבי הארץ חדרי לידה מכווני טראומה, בהם יש התייחסות לחוויות העבר של היולדות, על מנת לאפשר תיקון והעצמה שמהווים חלק מתהליך ההחלמה".

אילוסטרציה. צילום: אירגון המיילדות בישראל.

בארגון המיילדות בישראל גיבשו מודל ליווי רציף מההיריון עד הלידה ומשכב הלידה, אשר כולל איתור מוקדם, פגישת היכרות עם מיילדת, המהווה חוט מקשר בין הנפגעת לבין בית החולים והכנת המלצות ייעודיות ליולדות בכלל ולנשים שעברו תקיפה מינית בפרט, כך שהצוות המטפל באישה יהיה מכוון למנוע רה-טראומטיזציה בעקבות חווית הלידה. לטובת נשים אלו, נדרשים העלאת מודעות לחשיבות הליווי הרציף ותקציבים נוספים במסגרת מערכת הבריאות.

סדר יום

כנס קואליציית ארגוני בריאות האישה בראשות ח"כ עידית סילמן, יו"ר ועדת הבריאות של הכנסת יתמקד בעיקר בנפגעות תקיפה מינית המגיעות למערכת הבריאות. הכנס יערך בהשתתפות אנשי רפואה וטיפול, ארגוני בריאות, אקטיביסטיות והציבור הרחב. מטרת הקואליציה, שהוקמה על ידי קרן בריאה וח"כ סילמן היא לעלות לסדר היום הציבורי, נושאים הקשורים לבריאות הנשים.

ארגון המיילדות בישראל הוא האיגוד המקצועי המייצג של 1,300 המיילדות בבתי החולים הציבוריים בארץ, מיילדות הבית והקהילה. הארגון פועל בהתאם לרוח הזמן לקידום המיילדות, העמקת הכשרתן והרחבת סמכויותיהן, כך שיעניקו ליווי מיטבי לנשים ברצף ההיריון והלידה תוך שימת דגש על הנגשה ומימוש זכויות רפואיות של נשים בהריון. הארגון מפעיל את קהילת הפייסבוק הסגורה הנקראת מילה של מיילדת, המונה כ-3,300 נשים ומנוהלת על ידי מיילדות מקצועיות.

___________________________________

עו"ד ג'ני זיו

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות