חשד להונאת מס בכפר קאסם – עו"ד ובעל חברת הסעות נעצרו

השניים חשודים כי ביצעו עסקאות נדל"ן בהיקף של מיליוני שקלים, אך דיווחו לרשויות המס רק על 800 אלף שקל מתוכם. הם שוחררו בתנאים מגבילים בתום חקירתם
אייל חן |
איחור במסירה
אתר בנייה, צילום: פלאש 90

נביל טאהא, בעל חברת הסעות מכפר קאסם, נעצר בחשד לדיווח כוזב על עסקה לרכישת מקרקעין, במטרה להתחמק מתשלום מס רכישה. יחד עמו נעצר עו"ד המתמחה בתחום המקרקעין, אשר מכר לו את המקרקעין וחשוד בהתחמקות מתשלום מס שבח. צו איסור פרסום הוטל על שמו של עוה"ד.

על פי החשד, טאהא רכש מעוה"ד 3 יחידות דיור תמורת סכום של 5.4 מיליון שקלים אולם השניים דיווחו על עסקה למכירת יחידת דיור אחת תמורת סכום של 800 אלף שקלים. בעקבות הדיווח הכוזב לכאורה, התחמק טאהא מתשלום מס רכישה בעוד שעוה"ד התחמק מתשלום מס שבח, תוך ניצול של הפטור בגין מכירת דירת מגורים מזכה.

החשודים דיווחו כאמור על עסקה למכירת יחידת דיור אחת תמורת 800 אלף שקלים. בעקבות פעילות של פקיד שומה חקירות מרכז, התעורר חשד כי מספר היחידות שנמכרו והסכום שהועבר היו גבוהים משמעותית. בעקבות החשדות נפתחה חקירה גלויה במהלכה נתפסו באמצעות צו בית משפט מסמכים בבתיהם של החשודים ובמשרדו של עוה"ד. בין היתר, נתפס הסכם המכר האמיתי של העסקה.

החשודים הובאו בפני בית משפט השלום בתל אביב-יפו ושוחררו בתנאים מגבילים. הם חשודים בדיווח כוזב לרשויות המס – במזיד, בערמה ובתחבולה – על מנת להתחמק או להשתמט מתשלום מסים. חקירתם נמשכת.

חשד להעלמת מס בשועפט

במקרה אחר, קבלן תושב השטחים נעצר בחשד להעלמת הכנסות בסכום של כ-15 מיליון שקלים מפרויקט בנייה בשועפט. מוחמד בדראן אבראהים, תושב בית עור אלתחתא, הובא בפני בית משפט השלום בירושלים בחשד להעלמת הכנסות בסכום של כ-15 מיליון שקלים. החשוד שוחרר בתנאים מגבילים.

מבקשת השחרור בתנאים מגבילים עולה כי במסגרת צח"מ משותף של פקיד שומה חקירות ירושלים והדרום יחד עם היחידה המרכזית של מחוז ירושלים, עלה החשד כי בדראן שימש כשותף בפרויקט בנייה בן ארבעה בניינים בשועפט. על פי החשד, בדראן ביצע את עבודות הבניה והשיפוצים מבלי לדווח על הכנסותיו מפרויקט זה העומדים על כ-15 מיליון שקלים. עוד עולה כי החשוד אינו מנהל ספרים כנדרש בחוק וכי כלל לא פתח תיק במס הכנסה.

החשוד שוחרר בתנאים מגבילים ביניהם התחייבות אישית בסך 500 אלף שקלים וערבות צד ג' בסך 100 אלף שקלים.

________________________________________

עו"ד שפיק דרבאשי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות