למה הותקף רוכב אופניים בפרק הירקון?

בני משפחה שנסעו ברחבי הפארק על קלנועית ששכרו, תקפו את רוכב האופניים ואיימו: "נשחט אותך". הסיבה? העיר להם כי נהגו בפרעות וסיכנו את עוברי האורח
דנה לווינסקי |
קלנועית. המצולם אינו קשור לכתבה. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לבית המשפט השלום בעיר כתב אישום כנגד נאשמת ושלושת ילדיה בגין עבירות של תקיפה בנסיבות מחמירות, איומים וגניבה, זאת לאחר שתקפו גבר כבן 50 שהעיר להם על נהיגתם הפרועה בקלנועית בפארק הירקון.

מכתב האישום שהוגש עולה כי ביולי 2021 שכרו הנאשמים רכב גולף בגני יהושע בתל אביב והסתובבו באמצעותו ברחבי הפארק, כאשר הילדים נוהגים בו לסירוגין. בשלב מסוים סטתה הקלנועית לכיוונו של המתלונן שרכב על אופניו, המתלונן פנה אל האם והעיר לה.

בין המתלונן והנאשמים החלו חילופי דברים, והנאשמים אף איימו על המתלונן באמרם "מי אתה? זו מדינה שלי…" "תסתלק מפה לפני שאני א*ן אותך, נשחט אותך… טפו עליך". המתלונן ניסה לעזוב את המקום ואף התקשר למוקד 100 של משטרת ישראל במטרה להזעיק עזרה, אך הנאשמים חסמו את דרכו.

בשלב זה הגיע אדם אחר ותקף את המתלונן במכות אגרוף, בעוד שאחד מהילדים גנב את מכשיר האייפון של המתלונן, בעוד המתלונן ניסה להימלט מהמקום הנאשמים רדפו אחריו והמשיכו לתקוף אותו. האירוע הסתיים רק עם התערבותם של באי הפארק. מיד לאחר מכן, עלו הנאשמים על הקלנועית ועזבו את המקום.

לראשונה: הרשעה בשימוש בסם האונס על בסיס עדות הקורבן

היום (יום א') פורסם כי לראשונה הרשיע בית המשפט נאשם באונס תוך שימוש בסם האונס, אף שהמתלוננות התלוננו כשנה לאחר המקרה וללא ראיות נוספות. ביהמ"ש התבסס על עדות הקורבנות, הדמיון בשני המקרים ו"טביעת האצבע" של האנס. הרכב שופטי בית המשפט המחוזי בת"א הרשיע את בנימין ופניש, בן 59 מרמת גן, בשתי עבירות אונס תוך ניצול המתלוננות בהיותן במצב המונע התנגדות. כתב האישום כלל אירוע נוסף שלישי שייחס לנאשם מעשה אינוס דומה, אך המתלוננת לא הגיעה להעיד, ולכן המאשימה חזרה בה ממנו והנאשם זוכה.

בית המשפט הביע אמון מלא בעדויות המתלוננות, תוך שהוא קובע כי כל אדם סביר היה מבחין כי המתלוננות במצב של ערפול החושים, שבא לידי ביטוי מובהק ברמה הפיזית וביחס להתנהגות המתלוננות לאחר האירוע ולפרק הזמן שלקח למתלוננות להגיע למשטרה נקבע כי "אין לבחון את התנהגותה של נפגעת עבירת מין במשקפי האדם הסביר".

"כאן קיים מרכיב נוסף במשוואה", הוסיפו השופטים, "והוא העדר זיכרון של המתלוננת את השעות האבודות מול דבריו של הנאשם שהיא שיתפה פעולה ונהנתה. המתלוננת הסבירה, כי תהתה שמא שיתפה פעולה והיא אינה זוכרת…. מצב נפשי זה של חוסר וודאות מוסיף נופך של היגיון להתנהגותה גם במשקפי האדם הסביר… אין אנו עוסקים באונס ברוטאלי ברחוב חשוך, אותו חווה הקורבן בזמן אמת וזוכר אותו, אלא בהעדר זיכרון".

_____________________________

עו"ד אלון ארז

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות