האם משרד הבריאות התרשל בטיפול במחלת העכברת?

חברת רפטינג בצפון טענה כי טיפול המדינה במחלת העכברת היה לקוי ודרשה פיצוי בשל הנזק הכלכלי שנגרם לה, אולם בביהמ"ש נדחתה תביעתה: "התנהלות מידתית וראויה"
גילי סיוון-כהן |
רפטינג בצפון הארץ (למצולמים אין קשר לנאמר בידיעה). צילום: חיים אזולאי, פלאש 90

בית המשפט המחוזי בנצרת דחה תביעה שהוגשה על ידי ארבע חברות שעוסקות בשייט רפטינג בצפון כנגד משרד הבריאות והמשרד להגנת הסביבה הקשורה להתפרצות העכברת ב 2018.

בית המשפט דחה את כל טענות התובעות שנגרם להן נזק כלכלי בעקבות רשלנות המדינה בטיפול במחלת העכברת וקיבל את מלוא טענות המדינה תוך שהוא קובע כי לפני ההתפרצות של שנת 2018 לא היתה כמעט עכברת במדינה והתפרצות העכברת לא נגרמה כתוצאה מרשלנות בטיפול הרשויות.

"התנהלות משרד הבריאות, לאחר התפרצות המחלה, הייתה מידתית וראויה", כך נכתב בפסק הדין.

את התביעה שהגישו חברות רפטינג נהר הירדן בגליל, קייקי מעיין הגושרים, קייקי כפר בלום ובית הלל , וא.א.ק אבו קיאק לתשלום הפסדים כספיים שנגרמו לתובעות אשר מפעילות קיאקים, שיט ופעילויות שונות נוספות, כתוצאה מאופן התנהלות משרד הבריאות והמשרד להגנת הסביבה במניעה ובטיפול במחלת העכברת שנתגלתה בנחלי הצפון בקיץ 2018.

הפסדים כלכליים משמעותיים

לטענת החברות, לא הגיעו מטיילים לשוט בנחלים ובכך נגרמו להם הפסדים כלכליים משמעותיים.

בנוסף התובעות טענו כי המדינה התרשלה בטיפול במחלת העכברת לפני ההתפרצות של שנת 2018, בכך שלא חיסנה את עדרי הבקר ובכל שלא יישמה תכנית שהגה המשרד להגנת הסביבה בעצמו עוד בשנת 2012 ואשר לו היתה מיושמת, לטענתם, היתה מונעת את ההתפרצות של קיץ 2018.

בית המשפט דחה את כל טענות התובעות וקיבל את מלוא טענות המדינה תוך שהוא קובע כי לפני ההתפרצות של שנת 2018 לא היתה כמעט עכברת במדינה ובוודאי לא בהיקפים שהצדיקו צעדי מניעה כלשהם ואף לא הצדיקו לחסן את כלל עדרי הבקר חיסון מנע.

עוד קיבל ביהמ"ש את טענות המדינה אשר הוגשו ע"י פרקליטות מחוז צפון אזרחי בנוגע לתכנית להצבת שקתות משנת 2012 וקבע כי היא לא יושמה משיקולי תקציב לגיטימיים ואין מדובר ברשלנות. בנוסף, קבע ביהמ"ש בפסק הדין כי "התנהלות משרד הבריאות, לאחר התפרצות המחלה, הייתה מידתית וראויה".


עו"ד עדן חג'ג'

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות