אישום: דרס רוכב אופניים, פצע אותו קשה ונמלט

כתב אישום הוגש לביהמ"ש המחוזי בב"ש נגד אדם טיראב, ולפיו הוא נהג במהירות מופרזת במכוניתו תחת השפעת אלכוהול וללא רישיון, פגע ברוכב אופניים וברח מהמקום
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה

לבית המשפט המחוזי בבאר שבע הוגש כתב אישום נגד תושב העיר, אשר נהג שיכור ללא רישיון נהיגה כלל, פגע ברוכב אופניים והפקיר אותו מבלי להזעיק עזרה. הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו. לנאשם, אדם טיראב, בן 30, מיוחסות עבירות של הפקרה לאחר פגיעה, נהיגה בשכרות, נהיגה ברשלנות וגרימת תאונה עם חבלות של ממש, נהיגה בפסילה ללא רישיון ועבירות נוספות.

על פי כתב האישום, נאשם אדם טיראב, בן 30, נהג ברכבו, כשלצידו נוסע, בהיותו שיכור, מבלי שיש ברשותו רישיון נהיגה כלל וכשהוא פסול מלנהוג. בהגיע הנאשם אל צומת הכניסה לקיבוץ מגן, הוא נהג ברכבו ברשלנות ובמהירות מופרזת של 120 קמ"ש, אשר עלתה על המהירות המותרת של 80 קמ"ש. עקב כך, איבד הנאשם שליטה על רכבו, חצה עם הרכב את קו ההפרדה הרצוף ופגע עמו ברוכב אופניים, אשר רכב בנתיב הנגדי סמוך לשוליים.

כתוצאה מכך, כך לפי כתב האישום, הרוכב הוטח אל מכסה המנוע של רכב הנאשם, נפל על הכביש ונחבל חבלות קשות. רוכב אופניים אחר שרכב לצידו של המתלונן, הסיט את אופניו והספיק להתחמק מהפגיעה של הרכב.

לאחר התאונה, הנאשם יצא מרכבו, ובהמשך, במקום לעמוד על תוצאות התאונה ולהזעיק עזרה למתלונן ששכב על הכביש, כשהוא מחוסר הכרה, הנאשם עזב רגלית את המקום. המתלונן פונה לבית-החולים "סורוקה", כשהוא מורדם ומונשם והוא עודנו מאושפז בבית החולים.

כתב האישום מייחס לנאשם ביצוע עבירות של הפקרה לאחר פגיעה, נהיגה בשכרות, נהיגה ברשלנות וגרימת תאונה עם חבלות של ממש, נהיגה בפסילה ללא רישיון ועבירות נוספות.

עוד בפלילים: נער שהיכה את שכנו זוכה בגלל הגנה עצמית

שופט בית משפט לנוער ברחובות, בן ציון קבלר, זיכה נער מעבירת פציעת שכן עקב עדויות לא מהימנות וקבע: ״זכותו של הנער להגן על עצמו ועל אימו כשהם מותקפים בחצר הבית״.

על פי כתב האישום, הנער הואשם בפציעה של שכנו. השכן נכנס לחצר בית הנער וצעק על האם משום שכלבתם הפריעה את מנוחתו בשבת. הוא טען שבעקבות כך, הכה הנער את השכן ביחד עם אימו ונגרמו לו חבלות. הנער לעומת זאת כפר באשמה ומסר גרסה אחרת: השכן היה זה שהכה את אימו, והוא בתגובה רץ לעברם, צעק לשכן שיעזוב את אמא שלו ושיתעמת מולו ולא מולה. בהמשך האירוע, השכן הכה גם אותו.

עם סיום פרשת ההגנה ובטרם נשמעו הסיכומים בתיק, החליט השופט קבלר בבית המשפט לנוער ברחובות לזכות את הנער לחלוטין מאשמה. השופט הדגיש שנוכח כל המצג הראייתי שהועלה בפניו, הצעדים שנקט הנער באותן נסיבות עומדים בכל מבחן של סבירות הגנה עצמית.

_______________________________________________

עו"ד פלילי אליז קסנטיני

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות