8 שנות מאסר לאסיר שדקר סוהר בפניו

אסיר בטחוני בכלא נפחא שבדרום הורשע בביצוע מעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה כלפי סוהר והעונש שהוטל עליו מצטרף ל-15 המאסר אותן הוא כבר מרצה
דניאל בן חמו |
צילום: פלאש 90

בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר עונש של 8 שנות מאסר בפועל על אסיר בטחוני בכלא נפחא שהורשע בביצוע מעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה כלפי סוהר. האסיר, המרצה עונש מאסר של 15 שנה על הרשעתו בעבירות ביטחוניות, יפצה את הסוהר שנפצע ב-6,000 שקל. "העבירה שעבר הנאשם", כתב השופט יובל ליבדרו בגזר הדין, "היא חמורה ופוגעת פגיעה ממשית בערכים מוגנים של שמירה על ביטחון אדם, שמירה על שלמות גופו של אדם, שמירה על כבודו של אדם ושמירה על ביטחון הציבור והסדר הציבורי, במתחם בית הסוהר. הואיל והנאשם ביצע את העבירה כמעשה טרור, הפגיעה היא גם בביטחון המדינה".

הנאשם, יוסף אל מבחוח, המשתייך לארגון חמא"ס ומרצה בכלא עונש של 15 שנות מאסר בגין עבירות ביטחוניות חתך באמצעות דוקרן מאולתר בפניו של סוהר, וזאת ממניע אידאולוגי מתוך מטרה להעביר מסר להנהלת בית הסוהר ורשויות המדינה.

הנאשם הודה והורשע בעבירת מעשה טרור של חבלה בכוונה ובמסגרת ההסדר, עתרו הצדדים לעונש של 8 שנות מאסר, במצטבר למאסר אותו נושא הנאשם כעת.

פגיעה בביטחון המדינה

שופט בית המשפט המחוזי בבאר שבע יובל ליבדרו, אימץ את ההסדר וגזר על הנאשם עונש של 8 שנות מאסר בפועל, מאסר על תנאי ופיצוי בסך של 6,000 שקלים למתלונן. בגזר הדין צוין כי ״העבירה שעבר הנאשם היא חמורה ופוגעת פגיעה ממשית בערכים מוגנים של שמירה על ביטחון אדם, שמירה על שלמות גופו של אדם, שמירה על כבודו של אדם ושמירה על ביטחון הציבור והסדר הציבורי, במתחם בית הסוהר. הואיל והנאשם ביצע את העבירה כמעשה טרור, הפגיעה היא גם בביטחון המדינה".

לעניין הפיצוי למתלונן שהושת על הנאשם, ציין בית המשפט, כי "הפגיעה שפגע הנאשם במתלונן היא פגיעה ממשית הן במישור הפיזי והן במישור הנפשי כפי שזה העיד ועל כן גם על הפיצוי להיות ממשי, אף אם הפיצוי לא ישקף את מלוא הנזקים ויהווה אך "עזרה ראשונה" כמקובל במסגרת ההליך הפלילי".

_______________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט יובל ליבדרו

________________________________________________

עו"ד אמיר אבו חאטם

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות