12 שנות מאסר לרמי יוגב על חלקו בייבוא קוקאין

רמי יוגב, ששימש כבכיר באגף הביטחון של אל על, הורשע בכך שסייע בהברחת מזוודות סמים, שהכילו עשרות קילו, במטוסי החברה. השופט: "מפרשיות הסמים החמורות ביותר"
נעמה כהן |
רמי יוגב בביהמ"ש, בעת מתן גזר הדין. צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

שופט בית משפט המחוזי בתל אביב, מרדכי לוי, גזר 12 שנות מאסר על רמי יוגב, ראש מדור פיתוח ואמצעים באגף הביטחון של אל על, שהורשע בפרשת הברחת הקוקאין במטוסי החברה. יוגב הודה והורשע במסגרת הסדר טיעון בעובדותיו של כתב אישום מצומצם הכולל שלושה אישומים.

על פי כתב האישום יוגב עבד החל משנת 2010 ועד שלהי שנת 2018 כראש מדור פיתוח ואמצעים באגף הביטחון של חברת התעופה. במסגרת עבודתו וסיווגו הביטחוני היתה לו גישה לאזורים מסווגים בנמל התעופה בן גוריון, בין היתר למטוסים הנמצאים בשטח האווירי בנתב"ג. במסגרת תפקידו הוא החזיק באישור מעבר ובכך סייע לכאורה בהברחת מזוודות הסמים.

יוגב, שהכחיש לאורך הדרך את המיוחס לו, הואשם תחילה יחד עם אחרים ב-11 אישומים שכללו 10 עבירות ייבוא קוקאין, ניסיון לייבוא קוקאין ו-11 עבירות קשירת קשר לפשע. לאחר כשנה וחצי הוגש נגדו כתב אישום נוסף שייחס לו שישה אישומים נוספים של עבירות קשירת קשר לפשע וייבוא סמים.

אולם בהמשך, הפרקליטות הגיעה להסדר טיעון לפיו יוגב הודה בייבוא קוקאין עקב "עצימת עיניים", מאחר ולטענתו לא ידע בפועל שבתוך המזוודות שהוברחו היו סמים. הצדדים לא הסכימו על העונש והוא הורשע בשלוש עבירות של קשירת קשר לפשע, ושלוש עבירות של ייבוא סם מסוכן. עוד הוסכם, כי התביעה תימנע מעתירה לקנס וכל הכסף שנתפס בכספת בנתב"ג ומיוחס ליוגב כ-450 אלף שקל יחולט.

מפרשיות הסמים החמורות במדינה

בגזר הדין ציין השופט לוי כי הנאשם "פגע פגיעה באמון הציבור בשומרי הסף ומדובר באחת הפרשיות החמורות ביותר של סמים במדינה".

"לא יכולה להיות מחלוקת", כך נכתב בגזר הדין, "על כך שמדובר באחת מפרשיות הסמים החמורות ביותר המתנהלות בבתי המשפט – הן מבחינת המספר הרב של המעורבים בפרשה; הן מבחינת כמויות הסם הגדולות ביותר (עשרות קילוגרמים של קוקאין) שיובאו לישראל, וזאת במספר הזדמנויות, במשך מספר חודשים, הן מבחינת סוג הסם (הקשה – קוקאין) והן מבחינה זו שבהבדל מרוב המקרים שנדונו בפסיקה, במקרה דנן הסמים שיובאו לישראל כלל לא נתפסו, כי אם הופצו בפועל".

השופט לוי הוסיף: "כמו כן, בהבדל ממקרים אחרים, אחד המעורבים בפרשה, הוא הנאשם, שימש בתקופה הרלוונטית בתפקיד בכיר ורגיש במערך הביטחון והאבטחה של חברת אל-על וניצל לרעה באופן חמור את תפקידו ואת האמון שניתן בו, להעברת המזוודות, שבפועל הכילו קוקאין, מהשטח האווירי בנתב"ג אל מעורבים אחרים בפרשה, שהוציאו אותם אל מחוץ לנתב"ג, וכך הופצו הסמים בציבור, על כל ההשלכות החמורות הנובעות מכך".


לצפייה ודירוג כבוד השופט מרדכי לוי


עו"ד אלון ארז

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות