ערעור על שחרורו המוקדם של ניסו שחם: "לא לקח אחריות"

בעתירה שהגישה הפרקליטות נטען כי אין לאפשר את קיצור עונשו של קצין המשטרה לשעבר משום שהוא אינו רואה פגם במעשיו ועל כן לא עבר שיקום בכלא: "מסוכנותו בעינה עומדת"
רונן לוי |
ניסו שחם בכניסתו לכלא, מרץ 2022. צילום: פלאש 90

פרקליטות מחוז צפון הגישה אתמול (יום ג') לבית המשפט לעניינים מנהליים בנצרת עתירה נגד החלטת ועדת השחרורים לשחרר את האסיר ניסו שחם שהורשע בעבירות מרמה והפרת אמונים, מעשה מגונה והטרדה מינית.

המדינה טוענת בעתירה, כי שחם אינו ראוי לשחרור מוקדם וכי מסוכנותו עדיין עומדת בעינה. לפי העתירה ניסו שחם לא לקח אחריות על מעשיו ואינו רואה פגם בהם, וגם נזקקותו הטיפולית הלכאורית אינה כנה.

על כן, החלטת הוועדה במקרה זה לוקה בחוסר סבירות קיצוני, המחייב התערבות שיפוטית בה.

כזכור בשבוע שעבר ועדת השחרורים הורתה על שחרורו המוקדם של שחם שנידון לעשרה חודשים מאסר בפועל לאחר שהורשע בעבירות מרמה והפרת אימונים, מעשה מגונה והטרדה מינית.

בעתירה, שהוגשה באמצעות הפרקליטות נאמר כי "נפלו טעויות קשות בהחלטת הועדה, הן במישור המקדמי של בחינת לקיחת האחריות מצד שחם והאופן שבו הועדה פרשה זאת, והן במישור המהותי של ניתוח הנזקקות הטיפולית מצד שחם".

עבירות מין ושחיתות

בנובמבר 2021 קיבל בית משפט העליון את עמדת הפרקליטות והותיר על כנו בדעת רוב את פסק הדין של בית המשפט המחוזי, שבו הורשע ניצב בדימוס ניסו שחם בעבירת שחיתות של מרמה והפרת אמונים וכן בעבירות מין והותיר את עונש המאסר שנגזר עליו. קצין המשטרה לשעבר יחל את ריצוי עונשו עוד השנה, במהלך חודש דצמבר. "אנו תקווה", כתבו השופטים, "כי פסק הדין של בית המשפט העליון יהווה תמרור אזהרה ואבן דרך משמעותית במאבק ליצירת סביבת עבודה בטוחה, שוויונית ומוגנת לשוטרות בפרט ולנשים בכלל".

עוד קודם לכן, גזר בית המשפט המחוזי 10 חודשי מאסר בפועל, קנס ופיצוי כספי על ניצב בדימוס ניסו שחם לאחר שהורשע בבית המשפט המחוזי בעבירות של מרמה והפרת אמונים, מעשה מגונה והטרדה מינית. ניסו שחם הורשע בכך שבמהלך שירותו כקצין בכיר במשטרת ישראל יצר קשרים אינטימיים, בעלי אופי מיני, עם שוטרות צעירות, על פי רוב בדרגות נמוכות, בתפקידים זוטרים ובפער גילאים משמעותי ממנו, שהיו כפופות לו. יתירה מכך; למרות קשרים אלה הוא לא נמנע מטיפול בענייניהן המקצועיים והאישיים תוך הסתרת הקשרים האינטימיים. בנוסף, הורשע ניסו שחם גם בעבירות מין שביצע בשוטרות.

"ניצב בדימוס ניסו שחם", נכתב בפסק הדין של העליון, "השחית בהתנהלותו את מקום עבודתו, פגע במחויבותו לאכיפת החוק ולתקינות האינטרס הציבורי שעליו הוא עצמו היה מופקד, פגע קשות בכבוד האדם של השוטרות ובשוויון ההזדמנויות שלהן במקום העבודה. אנו תקווה כי פסק הדין של בית המשפט העליון יהווה תמרור אזהרה ואבן דרך משמעותית במאבק ליצירת סביבת עבודה בטוחה, שוויונית ומוגנת לשוטרות בפרט ולנשים בכלל".


עו"ד אביעד רייפר

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות