2 מטפלות נאשמות באלימות כלפי פעוטות בגן בי-ם

כתב אישום הוגש לביהמ"ש המחוזי בבירה והוא מייחס לניהל אבו הייכל, 31, וליסמין אבו חלף, 32, תקיפה והתעללות מתמשכת בילדי מעון ויצ"ו שבו הועסקו
רונן לוי |
אילוסטרציה Envato

לבית המשפט המחוזי בירושלים הוגש כתב אישום נגד ניהל אבו הייכל, 31, ויסמין אבו חלף, 32, וזאת לאחר שתקפו והתעללו בפעוטות במעון הילדים בו עבדו. לשתיים מיוחסות עבירות של התעללות בקטין חסר ישע על ידי אחראי ובתקיפת קטין חסר ישע הגורמת חבלה של ממש. הפרקליטות מבקשת מבית המשפט להורות על הארכת התנאים המגבילים של הנאשמות.

על פי כתב האישום, הנאשמות עבדו במשך כשבועיים במהלך חודש פברואר האחרון כמטפלות במעון הילדים "ויצו" במבשרת ציון. במסגרת עבודתן טיפלו בפעוטות בגילאי שנתיים עד שלוש שנים. במהלך עבודתן התעללו ותקפו את הפעוטות. הנאשמת ניהל אבו הייכל התעללה ותקפה 8 פעוטות, בין היתר, בכך שדחפה אותם, הכתה אותם, הניפה אותם באוויר כשהיא אוחזת אותם בידיהם בלבד, והטיחה אותם במזרנים או ברצפה, תוך שהיא גורמת להם לבכי ומכאוב.

בתוך כך, כך לפי כתב האישום, אבו הייכל נהגה באגרסיביות בעת שנת הצהריים של הפעוטות בכך שמשכה את הפעוטות בחוזקה, ניערה את גופם והטיחה אותם במזרונים תוך דחיפת ראשיהם, וכן כיסתה את גופם וראשיהם בשמיכה. הנאשמת יסמין אבו חלף תקפה בהזדמנויות שונות חמישה פעוטות, בין היתר, בכך שדחפה והטיחה אותם על מזרן, משכה בשערם, הרימה אותם באוויר מידיהם והפילה אותם לרצפה.

כתב האישום מייחס לנאשמות, כל אחת על פי חלקה, ביצוע עבירות של התעללות בקטין חסר ישע על ידי אחראי, תקיפת קטין חסר ישע על ידי אחראי הגורמת חבלה של ממש ותקיפת קטין או חסר ישע ע"י אחראי.

הפרקליטות דורשת: 7 שנות מאסר על הסייעות בגן של טולי

בשבוע שעבר הרשיע שופט בית משפט המחוזי מרכז, עמי קובו, על פי הודאתן, את הסייעות בגן של טולי, ברמלה, רוחמה סעד, 37, נירית שוויד, 46, ננה (חני) צאצאשווילי, 50, ואורלי רגני, 37, בעבירות התעללות ותקיפה של קטינים. כעת, בטרם ייגזר עונשן, דורשת הפרקליטות להשית עליהם עונש מאסר בפועל למשך שבע שנים. "הנאשמות התעללו בקטינים חסרי ישע, בהיותן אחראיות עליהם", כתבו נציגי הפרקליטות לבית המשפט, "מכלול הנסיבות הפך את ההתנהלות המתעללת לשגרה אליה נחשפו כל הקטינים ששהו בגן".

במסגרת הסדר טיעון שנחתם בין הצדדים הוגש כתב אישום מתוקן כנגד הנאשמות, המונה עשרים ושמונה אישומים עולה כי במהלך התקופה הרלוונטית לכתב האישום, בהזדמנויות רבות ושונות במהלך עבודתן בגן ובתדירות כמעט יומיומית, תקפו הנאשמות תינוקות ופעוטות בגן.

הסדר הטיעון אינו כולל הסכמות לגבי העונש, ובדיון שהתקיים היום ביקשה הפרקליטות להטיל על הנאשמות, בין היתר, שבע שנות מאסר בפועל. לנאשמות יוחסו עבירות של התעללות בקטין (ריבוי עבירות); תקיפת קטין הגורמת חבלה (ריבוי עבירות); תקיפה סתם (ריבוי עבירות) וניסיון לתקיפה סתם (ריבוי עבירות) לסעד שוויד יוחסה גם עבירת הפרת חובה על ידי אחראי.

________________________________________________

עו"ד דניאל טורמן אזולאי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות