ביקורת של רשות המסים: בעל הצ'יינג' ש"שכח" לרשום מיליון שקל

אנשי פקיד שומה בירושלים ערכו מבצעי ביקורת ברחבי הבירה וגילו שבחלק ניכר מבתי העסק שנבדקו בעיר לא הקפידו על ניהול כחוק של ספרי המס
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה envato

משרדי פקיד שומה ירושלים ערכו לאחרונה מבצעי ביקורת ניהול ספרים, על מנת לבחון את רמת הציות להוראות ניהול ספרים ורישום הכנסות, להגביר את ההרתעה כנגד מעלימי מס ולהטמיע את החוק לצמצום השימוש במזומן. המבצעים התרכזו בעיקר בעסקים שקיבלו אזהרות בעבר ובעסקים שלגביהם התקבל מידע מודיעיני רלוונטי שנבדק.

במהלך המבצע של פקיד שומה ירושלים 3 נערכה ביקורת בצ'יינג', אשר במהלכה נמצאו צ'קים רבים בסכום כולל של למעלה ממיליון שקלים שלא נרשמו בספרי העסק. בנוסף נמצאו בעסק זה הפרות של החוק לצמצום השימוש במזומן בסכום כולל של 834 אלף שקלים. לאור הממצאים, הוזעקו למקום חוקרי פקיד שומה חקירות ירושלים ובסיום הביקורת נלקח בעל העסק לחקירה.

בביקורת בעסק אחר לחלפנות כספים נמצאו שני צ'קים בסכום כולל של 70 אלף שקלים שלא נרשמו בספרי העסק. בסך הכל נרשמו במבצע זה – שהתרכז בשכונות גאולה, תלפיות ומרכז העיר – 8 מקרים של אי רישום הכנסות מתוך 33 ביקורות.

במהלך המבצע של פקיד שומה ירושלים 2 נערכה ביקורת במוסך בעיר, שבה נמצאו ספחי אשראי בסכום כולל של כ-13 אלף שקלים שלא נרשמו בספרי החשבונות של העסק. בסך הכל נרשמו במבצע זה 5 מקרים של אי רישום הכנסות מתוך 25 עסקים שנבדקו.

עוד בענייני מס: בני משפחה חשודים שהפעילו עסקי הימורים

השבוע נחשפה ברשות המסים ובמשטרה פרשת "שבט אחים". במסגרת הפרשה, מספר בני משפחה, החשודים בהפעלת עסקי הימורים והלוואה בריבית באזור אשדוד, נעצרו בחשד להשמטת הכנסות והלבנת הון. כוחות משטרת ישראל ורשות המסים פשטו היום (יום ב') על בתיהם ועסקיהם של חשודים המחזיקים ברשותם רכוש, כספים ונכסים ששווים המצטבר נאמד במעל 10 מיליון שקל, שעל פי החשד מקורם בעבירות כלכליות של השמטת הכנסות והלבנת הון.

היחידה המרכזית של מרחב לכיש, תחנת אשדוד ויחידת החילוט במחוז הדרומי בשיתוף חוקרי יחידת יהלום ברשות המסים למאבק בפשיעה החמורה, מנהלים מזה כשנה חקירה סמויה שכונתה בשם "שבט אחים", שבמרכזה עומדים מספר בני משפחה ונוספים, שלפי החשד במהלך השנים האחרונות הצליחו להתעצם כלכלית בעיקר באזור העיר אשדוד, תוך הקמת עסקים לגיטימיים לכאורה, המשמשים כמסווה להפעלת מקומות המיועדים להימורים, וכפועל יוצא הפעלת קו הלוואות בריבית. כל זאת לפי החשד ללא כל דיווח אודות הכספים והרווחים, שמקורם כאמור בעבירות פליליות.

במהלך החקירה הסמויה, נאספו ראיות וממצאים נגד החשודים, שהצליחו לצבור לעצמם נכסים יקרי ערך בהם בתים, עסקים ורכבים שחלקם לפי החשד רשומים על ידי 'אנשי קש', וכן חשבונות בנק וארנקים דיגיטליים, שאינם מדווחים כחוק, ושווים נאמד במעל 10 מיליון שקל.

_________________________________________________

עו"ד יניב איש – שלום

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות