38 חודשי מאסר למבצע לינץ' בערבי ליד מסגד סידני עלי בהרצליה

ביהמ"ש קבע כי נסים אזולאי, 29 מפ"ת, ביצע את המעשה מתוך מניע גזעני בזמן "שומר חומות". סנגורו, עו"ד אמיר ברכה: "גז"ד סוטה לחומרה מהפסיקה במקרים דומים"
אייל חן |
הפרות הסדר במהלך מבצע שומר חומות. צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

שופט בית המשפט המחוזי בת"א, בני שגיא, גזר 38 חודשי מאסר ואלף שקלים קנס, על נסים אזולאי, בן 29 מפתח תקווה, שהורשע בחבלה חמורה בנסיבות מחמירות וחבלה במזיד ברכב ממניע גזעני במסגרת חלקו בתקיפה של ערבי שהתרחשה במסגד סידני עלי במהלך מבצע "שומר חומות". השופט שגיא גם הורה לו לשלם פיצוי לערבי בסך עשרת אלפים שקלים. סנגורו של אזולאי, עו"ד אמיר ברכה: "נדמה שמנסים להפוך את מרשי למרבה הצער למקרה דוגמא, גזר הדין שניתן סוטה לחומרה מהפסיקה הנהוגה במקרים דומים, ומפסקי דיו שניתנו בגין אירועים אחרים בזמן מבצע שומר חומות".

על פי כתב האישום המתוקן, על רקע המצב ששרר נסע אזולאי למסגד סידני עלי בהרצליה במטרה להתעמת עם ערבים ובסמוך למסגד המתינו עוד 15 יהודים שהתאספו במקום ובמקום ישב גסאן חאג׳ יחיא, בן 61, ברכבו בחניון ואכל את ארוחת סיום צום הרמדאן. החבורה ובה, אזולאי, רצה לעבר הרכב שאחד מהם צועק 'ערבי' ואחד מהם הטיח בראשו אבן ואחר מן החבורה ריסס את פניו של המתלונן בגז פלפל וכן ידו אבנים גדולות במתלונן וברכבו, ואזולאי השליך בקבוק זכוכית לעבר הרכב.

עו"ד אמיר ברכה

עו"ד אמיר ברכה: "כשל נקודתי"

הסנגור, עו"ד אמיר ברכה, עמד בשלב הטיעונים לעונש על הצורך לקבוע את מידת אשמו של הנאשם על-פי חלקו במסכת העבריינית, וזאת תוך מתן דגש גם לקשר – אם קיים – בין מעשיו של הנאשם לבין הנזק שנגרם לקורבן העבירה. נטען בהקשר זה כי טיב החבלות המשמעותיות בכתב האישום המתוקן, הן בראש וראשונה תולדה של דקירת קורבן העבירה על-ידי נאשם אחר ולא תולדה של המעשים שבוצעו על-ידי יתר המעורבים. עוד הסביר עו"ד ברכה כי הנאשם לא נטל חלק בקשר העברייני שנקשר, לא נסע לעיר לוד אגב הצטיידות בכלי משחית, כך שיש לראות את מעורבותו באירוע ככשל נקודתי, חריג, וכזה שלא בהכרח שיקף את הלך רוח נמשך של נקמה באזרחים ממוצא ערבי, כפי שטענה התביעה.

בגזר הדין ציין השופט בני שגיא כי "האירוע בו נטלו הנאשמים חלק, ובכלל זה גם הנאשם שבפניי כעת, הוא אירוע חמור, אלים, מביש ועומד בסתירה חזיתית לערכי הבסיס של העם היהודי ושל מדינת ישראל. פגיעה באדם רק בשל מוצאו היא פעולה שלא ניתן לקבל, לא ניתן להסכים לה, ובהתאם – יש לקבוע בצידה 'תג מחיר' אשר יהא בו לשקף את חומרת המעשים ולייצר הרתעה ראויה".

עוד כתב השופט שגיא, כי "שעה שמדובר באירוע בעל סממנים של "לינץ'", ברור כי אין מקום לדקדק בהבחנות "דקות" בין חלקו של מעורב פלוני לבין חלקו של מעורב אלמוני, וזאת ככל שאין פער משמעותי בין מעשיהם של המעורבים השונים".

הסנגור עו"ד אמיר ברכה מסר בתגובה: "נדמה שמנסים להפוך את מרשי למרבה הצער למקרה דוגמא, גזר הדין שניתן סוטה לחומרה מהפסיקה הנהוגה במקרים דומים, ומפסקי דיו שניתנו בגין אירועים אחרים בזמן מבצע שומר חומות. עוד לפני שלמדנו לעומק את גזר הדין אומר בזהירות המתבקשת כי אין מנוס מהגשת ערעור על המתחם שקבע בית משפט וכן על חומרת העונש, נדמה שלא נלקחו ברצינות הראויה חלקו המזערי ביותר של מרשי ולא האווירה הציבורית ששררה בארץ באותה תקופה".

_________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט בני שגיא

_________________________________________________

עו"ד אמיר ברכה

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות