לונה פארק סירבה לנכה צה"ל ובתו לעלות למתקן – בכמה תפצה?

האב ובתו טענו בביהמ"ש כי ביקשו לעלות למתקן של נדנדות מעופפות אך סורבו ע"י עובדי המקום ובכך הפלו אותם בניגוד לחוק. השופט: "זיהום מוסרי של המרחב הציבורי"
נעמה כהן |
לונה פארק תל אביב. צילום: גילי יערי, פלאש 90

שופט בית משפט השלום בבת ים, יאיר חסדיאל, הורה ללונה פארק, לשלם פיצויים בסך 70 אלף שקלים (כולל שכ"ט עו"ד) לאב (נכה צה"ל) ובתו, לאחר שאלו סבלו אפליה בלונה פארק תל אביב מכיוון שלא הורשו לעלות למתקן.

בית המשפט קבע כי הנתבעת יצרה פרקטיקה מפלה, גורפת ופסולה של אנשים עם מוגבלות העונדים צמידי "אל תור".

על פי התביעה, האב ובתו בת ה-9 באו ללונה פארק בתל אביב.

לאב תעודת נכה עקב מוגבלות נפשית שאובחנה במהלך שירותו הצבאי.

עם כניסתם ללונה פארק ועל סמך אותה תעודה הונפקו לאב ולבתו צמידים המעידים על זכאותם לפטור מעמידה בתור, עם זאת, כשהאב ובתו ביקשו לעלות למתקן שעשועים הקרוי FLYER STAR ,לעוף בטיסת נדנדות ולרחף מעל עיר, הם הודרו מעלייה למתקן ועזבו את מתחם הלונה פארק במפלת נפש.

בתביעה צוין כי "מדובר בפרקטיקה מפלה של הנתבעת, ששללה באופן גורף ושרירותי מכל אדם שענד צמיד 'אל תור' את הזכות להשתמש בקבוצת מתקנים והלונה פארק הפרה את האיסור הקבוע בחוק שיוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, להפלות אדם בקבלת שרות ציבורי מחמת מוגבלותו, ולפיכך יש לחייב את הנתבעים, מפעילת הלונה פארק ומנהליה, בתשלום פיצויים ללא הוכחת נזק".

"זיהום מוסרי של המרחב הציבורי"

השופט יאיר חסדיאל, שפסק את מלוא הפיצוי, ללא הוכחת נזק על פי חוק השוויון, כתב בהחלטתו בין השאר על התנהלות הלונה פארק.

״הנתבעים אמצו פרקטיקה גורפת במסגרתה עם כניסתם לפארק השעשועים הולבשו מבקרים עם מוגבלויות בפעמוני זכוכית זהים המונעים מהם הנאה מחלק מהמתקנים בלונה-פארק", כתב השופט בפסק הדין.

"מבלי שידעו זאת", נכתב עוד, "הילכו מבקרים אלה בפארק כשפעמוני הזכוכית, השקופים להם וגלויים רק לעובדי הנתבעים, מחפים אותם ומלפפים את האוויר סביבם. השירות הציבורי אשר מספקים הנתבעים הוא כמעט יחיד במינו בישראל. היקף הפגיעה שנגלה כאן, באב שהופלה במניעת עלייתו למתקן והופל מרוממות הנפש המצופה, והיקף הזיהום המוסרי של המרחב הציבורי הנובע מכך, מצדיקים את פסיקת מלוא הפיצוי ללא הוכחת נזק על פי חוק השוויון״.


לצפייה ודירוג כבוד השופט יאיר חסדיאל


עו"ד שני ליבמן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות