הוגשה בקשה רשמית להסגרת מייק בן ארי

בן ארי, החשוד בהונאת ענק של משקיעים, נמלט לחו"ל במאי 2021 ונעצר לפני כשבועיים בבוסניה. כעת הפרקליטות מבקשת מהמדינה להסגיר אותו חזרה לישראל
נעמה כהן |
הונאה מטוס הסגרה

המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה הגישה בקשה רשמית להסגרתו של מיכאל (מייק) בן-ארי, החשוד בהונאת משקיעים במיליונים, וזאת לאחר שנמלט לחו"ל במאי 2021. בן-ארי נעצר לפני כשבועיים בבוסניה והרצגובניה, לבקשת מדינת ישראל.

לפי החשדות המיוחסים לבן-ארי, במשך שנים, בן ארי הציע למשקיעים להשקיע, באמצעות חברה פרטית בבעלותו, בקרנות זרות, תוך הצגת מצגים תרמיתיים למשקיעים, לפיהם מדובר בהשקעה בטוחה, המשיאה תשואה מובטחת גבוהה. בפועל, בניגוד למצגים אלו, בן-ארי פעל כבשלו בכספיהם של מאות רבות של משקיעים, בסכומי השקעה הנאמדים בכ-60 מיליון דולר, וזאת במשך למעלה מעשור.

חקירת רשות ניירות ערך בפרשה הפכה לגלויה למעלה משנה עם מעצרו של בן-ארי. בן-ארי, ששוחרר בתנאים מגבילים, ובכלל זה איסור יציאה מהארץ, זייף דרכון של מכר, נחום אייזנשטאט, ובאמצעותו יצא מגבולות הארץ, על-מנת להימלט מאימת הדין. כאמור, לפני כעשרה ימים בן-ארי אותר ונעצר. שתי המדינות – ישראל ובוסניה והרצגובינה – הן צדדים לאמנת ההסגרה האירופית, והליך הסגרתו של בן-ארי לישראל מנוהל מכוח אמנה זו.

אייזנשטאט עצמו הורשע זה מכבר על פי הודאתו במסגרת הסדר טיעון בעבירות של שיבוש מהלכי משפט והפרת הוראה חוקית בצוותא, זאת לאחר שאפשר לבן-ארי לעשות שימוש בדרכונו, תוך הבנה שבן ארי יתחזה אליו וייצא מן הארץ חרף ההגבלות שהוטלו עליו.

חברו של בן ארי הורשע כי סייע לו להימלט מהארץ

בחודש מאי האחרון הורשע נחום אייזנשטאט, חברו של בן-ארי, בעבירות שיבוש מהלכי משפט והפרת הוראה חוקית בצוותא, וכן בעבירות לפי חוק הדרכונים – מעשים שאפשרו לבן-ארי, החשוד בהונאה בהיקף של מאות מיליונים כלפי מאות לקוחות, לברוח מן הארץ. אייזנשטאט הורשע על פי הודאתו במסגרת הסדר טיעון, לאחר הליך גישור.

על פי ההסדר, הצדדים יבקשו בהסכמה מבית המשפט לגזור על אייזנשטאט עונש של שבעה חודשי מאסר בפועל שירוצו בעבירות שירות, קנס של 50 אלף שקל ומאסר על-תנאי. ההסדר על העונש כפוף לאישור בית המשפט.

לפי כתב האישום המתוקן שבו הודה אייזנשטאט, בחודש אפריל 2021 נפתחה חקירה גלויה נגד בן ארי, מנכ"ל חברת EGFE, בחשד כי הונה מאות משקיעים בהיקף כספי של מאות מיליוני שקלים במשך שנים ארוכות. לאחר חקירתו, שוחרר בן ארי על ידי בית משפט השלום בתנאים מגבילים שכללו, בין היתר, צו איסור יציאה מן הארץ, הפקדת דרכוניו במשרדי רשות ניירות ערך וערבות בנקאית בסך 2 מיליון ש"ח. אייזנשטאט היה חבר קרוב מזה שנים רבות של בן-ארי ואף נמנה עם משקיעיו. בתוך כך היה מודע לכך שנגד בן ארי מתנהלת חקירה פלילית וכי נאסר עליו לצאת מן הארץ.

עוד לפי כתב האישום המתוקן, אייזנשטאט אפשר לבן-ארי לעשות שימוש בדרכונו, תוך הבנה שבן ארי יתחזה אליו וייצא מן הארץ חרף ההגבלות שהוטלו עליו. בן-ארי אכן יצא מהארץ באמצעות דרכונו של אייזנשטאט, שבו הוחלפה התמונה לתמונתו של בן-ארי, והפר בכך את התנאים המגבילים. אייזנשטאט אף ביצע פעולות נוספות שנועדו לתמוך בתכנית הבריחה של בן ארי, וביניהן אפשר לבן ארי לבצע בדיקת קורונה על שמו, והצהיר בפני משרד הפנים שדרכונו אבד, באישור ועידוד בן-ארי.

____________________________________________________

עו"ד אביעד רייפר

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות