נעצר חשוד בהונאה על רקע סחר ב-NFT

תושב אשדוד, 25, נעצר בעקבות תלונה של רוכש שהשקיע אצלו 10 אלף דולר אך לא קיבל דבר. חוקרי יחידת הסייבר התחקו אחר פעולות החשוד ועיכבו אותו להמשך חקירה
רונן לוי |
אילוסטרציה envato

המשטרה עצרה את תושב אשדוד בן 25, בחשד להונאה על רקע סחר בNFT לאחר שהרוכש השקיע עשרת אלפים דולר ולא קיבל דבר.

תחילתה של הפרשה עם קבלת תלונה של אדם שביקש לבצע רכישה של תמונה באמצעות סחר ב NFT. החשוד באמצעות פעולת פישינג שביצע באתר, פנה אל הקורבן ושלח לו "דף נחיתה" אשר באמצעותו יוכל הרוכש לרכוש את מבוקשו. במהלך היום (יום ב') יובא החשוד, באמצעות חוקרי יחידת הסייבר בלהב 433, לדיון בהארכת מעצרו בבית משפט השלום בראשל"צ.

לאחר שהרוכש התמים הזין באתר את פרטי הארנק הדיגיטלי שלו הבחין כי החשוד העביר מחשבונו 3 מטבעות איטריום בשווי כולל של כ-10 אלף דולר, כמובן מבלי לספק את הסחורה.

חוקרי יחידת הסייבר הארצית בלהב 433 בשיתוף חוקרי סייבר במחוז צפון הצליחו להתחקות אחר פעולותיו של החשוד אשר הזמין באמצעות צד ג "דף נחיתה" אותו שלח לקורבן ובאמצעותו קיבל לידיו את פרטי הארנק הדיגיטלי של הקורבן וגנב ממנו את הכסף האמור.

היום (יום ב') עצרו שוטרי היחידה את החשוד, תושב אשדוד בן 25 ובהתאם להתפתחות בחקירה יובא בהמשך היום לביהמ"ש השלום בראשל"צ לדיון בהארכת מעצרו.

עוקץ הברקודים הגדול – עשרות גילו ששילמו על מוצרים שלא רכשו

בשבוע שעבר פורסם כי המשטרה פענחה עשרות מקרים של עוקץ מחזיקי כרטיסים נטענים. השיטה: ניצול פרצת אבטחה ושימוש בברקודים זמניים לרכישה מרחוק בבתי עסק, באמצעות חדירת מחשב לחשבונות של מחזיקי הכרטיס שהובילה לרכישת מוצרים בקניונים בשווי של עשרות אלפי שקלים על חשבון אזרחים תמימים. לאחרונה, חמישה חשודים בביצוע מעשה ההונאה נחשפו ונעצרו לחקירה במשטרה. מחר (יום ה') צפויה המדינה להגיש כתב אישום נגד החשוד המרכזי בפרשה.

במהלך התקופה האחרונה התקבלו עשרות תלונות מאנשים שונים ברחבי הארץ ומחזיקים בכרטיס מועדון של אחד מארגוני העובדים הגדולים בישראל. מדובר בכרטיס נטען, המקנה רכישת מוצרים בהנחה בבתי עסק שונים, וכולל גם אופציה של רכישה ללא הכרטיס, זאת ע״י כניסה לאתר המועדון, הטענת כסף, קבלת ברקוד שתקף לזמן קצוב לטלפון הנייד והצגתו לקופאי בחנות לביצוע הרכישה.

עפ״י התלונות שהתקבלו במשטרה מבעלי כרטיסים רבים ברחבי הארץ, הם חויבו בתשלומים עבור רכישות מוצרים שלעולם לא ביצעו ובכסף שלא טענו בכרטיס. בעקבות התלונות וזיהוי התופעה והיקפה, יחידת ההונאה של מחוז ירושלים פתחה בחקירה מאומצת, במהלכה חוקרי המשטרה חשפו עשרות מקרים דומים ועשרות אנשים שנפלו קורבן למעשה העוקץ.

____________________________________________________

עו"ד איתי נווה

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות