פעילי ג'יהאד נעצרו בלב ים והואשמו בישראל

השניים, חסן אבו עודה בן ה-26 וקרוב משפחתו שהיה קטין בעת ביצוע המעשים, הצטרפו לארגון הטרור, עברו אימוני קרב וירי לצורך שירותם ונתפסו בעת שיצאו לדוג
דניאל בן חמו |
דייג (למצולם אין קשר לנאמר בידיעה). צילום: תומר נויברג, פלאש 90

פרקליטות מחוז דרום הגישה לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד שני נאשמים, פעילי הג'יהאד האסלאמי, המייחס להם ביצוע עבירות נגד ביטחון המדינה, השניים נעצרו בלב ים בעת פעילות דיג.

על פי כתב האישום, הנאשם חסן אבו עודה, 26, וקרוב משפחתו, אשר היה קטין בעת ביצוע חלק מהמעשים, הצטרפו לג'יהאד ובמסגרת פעילותם בארגון, עברו אימונים צבאיים מתקדמים והשתתפו יחד עם פעילים נוספים בפעילות הריבאט (שמירות חמושות).

בנוסף, לקח הנאשם חלק בקורס צלפים והופקד על מניעת כניסת כוחות ישראליים לעזה, לרבות בדרך של עימות וירי. הנאשם הנוסף השתתף בבניית מנהרות, ביצע אימוני לילה להסתגלות לתנאי מנהרות, לקח חלק מרכזי בצעדת גא"פ לציון שחרורו של האסיר הישאם אבו הוואש והיה אמון על עדכון בדבר התקדמות כוחות ישראליים לעבר רפיח.

הנאשמים נעצרו כאמור בלב ים עת נכנסו למים טריטוריאליים של ישראל בעת פעילות דיג וכעת הפרקליטות מייחס לנאשם חסן אבו עודה עבירות של חברות בארגון טרור ועבירות בנשק. נאשם שני מואשם בחברות בארגון טרור, אימונים למטרות טרור ועבירות בנשק. בבקשות המעצר צוין, כי מעשיהם של הנאשמים מעידים על מעורבות משמעותית במסגרת ארגון טרור רצחני.

הפרקליטות מבקשת להחמיר בעונשו של מיידה אבנים

הבוקר (יום ה') פורסם כי לבית המשפט העליון הוגשה הודעת ערעור על קולת עונשו של הנאשם סאלח בכיראת, 21, שהורשע בביצוע מעשי טרור של יידוי אבנים לעבר עוברי אורח בירושלים ואיומים ממניע לאומני וגזעני, ונידון לעונש של 30 חודשי מאסר בלבד.

מהלך חודש הרמדאן אשתקד, בשתי הזדמנויות שונות, הנאשם סאלח בכיראת, בן 21, לקח חלק בידוי אבנים מרכב נוסע לעבר צעירים בעלי חזות יהודית-חרדית שצעדו בצד הדרך בירושלים, כל זאת במהלך תקופה שהתאפיינה באירועים רבים של תקיפות על רקע לאומני וגזעני ברחבי ירושלים. הוא הודה והורשע במיוחס לו ונידון ל-30 חודשי מאסר בפועל.

בהודעת הערעור, ביקשה הפרקליטות מבית המשפט "להעביר מסר חד וברור לפיו כל אירוע של תקיפה אלימה ממניע גזעני ולאומני-אידיאולוגי – ובוודאי כשהדברים עולים כדי מעשי טרור – הוא אירוע חמור שיוביל להשתת עונש הולם ומרתיע, והדברים נכונים ונדרשים ביתר שאת כשמדובר במי שחוזר על מעשיו בתוך זמן קצר ובמהלך תקופה רגישה ביותר. העברת מסר כזה תתרום תרומה משמעותית למלחמה בתופעה בזויה זו, שכדבריו של בית המשפט הנכבד – מגבירה מתח ומלבה שנאה בין הקבוצות השונות באוכלוסייה ופוגעת ברקמה העדינה של החיים במשותף בערים המעורבות ובמדינה כולה".

_______________________________________________________

עו"ד איתמר פלג

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות