מה נשאר מ-5 מקרי האונס שיוחסו לנער בן ה-16 מת"א?

הסדר טיעון שהוגש לביהמ"ש בעניינו של הקטין כולל רק 4 עבירות מעשה מגונה בקטינה וניסיון אונס אחד. השופט בני שגיא הרשיע את הנער על פי הודאתו
דנה לווינסקי |
ביצע עבירות מין בבתו במשך שנים - נידון ל-13 שנות מאסר
אילוסטרציה

שופט בית משפט המחוזי לנוער בתל אביב, בני שגיא, קבע הרשיע היום (יום ה') על פי הודאתו, את הנער בן ה-16 מתל אביב, בביצוע העבירות המיוחסות לו בכתב האישום המתוקן, המייחסות לו עבירות מין חמורות שביצע בשש קטינות.

מוקדם יותר פורסם כי הפרקליטות הגיעה להסדר טיעון עם הנער בן ה-16 מתל אביב, שהואשם בחודש דצמבר האחרון, בהיותו בן 15 בחמש עבירות של אונס קטינה, ארבע עבירות של מעשה מגונה בקטינה וניסיון אונס אחד, לאחר הסדר הטיעון שיוצג היום בבית המשפט המחוזי, מדובר בשני מעשי אינוס, ניסיון אינוס וארבעה מקרים של מעשים מגונים. בצעד חריג אישר בית המשפט לשש המתלוננות לצפות בהודייתו של הנער באולם, אף שמדובר בדיון המתנהל בדלתיים סגורות. הצדדים לא הגיעו להסכמה על עונשו של הנער, אך הוסכם כי הוריו יפצו ב-20 אלף שקל כל אחת מהמתלוננות נגדו.

כזכור חלק מהמקרים העבירות בוצעו במתלוננות שעמן ניהל מערכת יחסים אינטימית ובחלק מהמקרים לאחר שפגש אותן בנסיבות חברתיות וללא היכרות מוקדמת החל מגיל 13 ועד מעצרו. בית המשפט אישר לששת הנפגעות לצפות בהודייתו של הנער על אף שמדובר בדיון בדלתיים סגורות.

בכתב האישום המקורי, שהוגש בחודש דצמבר האחרון, נאמר כי עבירות המין התרחשו בניגוד להסכמת הקטינות, ומבלי שהנאשם טרח לברר את הסכמתן ולעתים אף חרף התנגדותן. כתב האישום ייחס לנער מספר מקרי אונס וכן מעשים מגונים בשש קטינות, בנות גילו וצעירות ממנו.

עבירות בנסיבות חברתיות

בחלק מהמקרים עבירות מין בוצעו במתלוננות אשר ניהלו אתו מערכת יחסים אינטימית ובחלק מהמקרים ביצע הנאשם עבירות מין במתלוננות אותן פגש בנסיבות חברתיות וללא היכרות מוקדמת. עבירות המין התרחשו בניגוד להסכמת הקטינות, מבלי שטרח הנאשם לברר את הסכמתן ולעיתים אף חרף התנגדותן.

בבקשת המעצר ציינו אז בפרקליטות כי "הנאשם פגע בנפשן של קטינות, רמס את רצונן וכבודן, ונהג בהן כאילו היו חפץ… המשיב סיגל לעצמו דפוס של תוקפנות מינית כלפי קטינות ופגיעתו הרעה והסדרתית מקימה מסוכנות חריגה לגילו וגבוהה במיוחד".

המעשים עצמם החלו בבית ספר אחד בו למד הנער בדרום תל אביב ולאחר מכן הוא עבר לבית ספר תיכון בצפון תל אביב אולם רוב הנפגעות לא למדו עמו בבית הספר, אלא הכירו אותו במפגשים חברתיים. בתחילה הנער היה במעצר ולאחר מכן עבר למעון סגור, שם הוא שוהה עד היום. מחר כאמור יוצג הסדר הטיעון בבית המשפט ללא הסכמה לעונש, אלא רק לעובדה שהורי הנער יפצו ב-20 אלף שקלים כל אחת מ-6 המתלוננות.

_____________________________________________

עו"ד יניב זוסמן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות