תושב הצפון נאשם בסחיטה באיומים על קבלן עבודות עפר

הנאשם, תושב כפר כמאנה, דרש מהקבלן עשרות אלפי שקלים בתמורה להחזרת חלקי ציוד שנגנבו ממנו וכן דרש דמי חסות כדי שלא ייגנב ממנו רכוש נוסף
דנה לווינסקי |
שוד שודד איום חטיפה סחיטה
אילוסטרציה envato

המשטרה עצרה גבר תושב כמאנה בשנות העשרים לחייו לאחר שסחט באיומים קבלן עבודות עפר מכפר בועינה נוג'ידאת. כתב אישום הוגש נגדו על ידי הפרקליטות, המייחס לו סחיטה באיומים ושיבוש הליכי משפט. במשטרה דורשים מהציבור לדווח על כל עבירת סחיטה ומדגישים: "תשלום לסוחטים אינו מבטיח דבר".

בתחילת החודש, נגנבו חלקים של מחפר השייך לתושב בועינה נוג'ידאת בשווי 60 אלף שקלים. מחקירה ראשונית עולה שבעקבות הגניבה החל בעל המחפר לקבל שיחות טלפוניות בהם הוא מתבקש לשלם סכום של כ-25 אלף שקלים תמורת החזרת החלקים הגנובים, ואף איומים על ביצוע גניבות נוספות במקרה והכסף תא מועבר.

מיד עם קבלת האירוע פתחה משטרת המחוז הצפוני בחקירת האירוע וגיבוש תשתית ראייתית שבוספה עצרה המשטרה את החשוד (27, כמאנה). לאחר חקירה יסודית של חוקרי המשטרה, הגישה השבוע משטרת ישראל כנגד החשוד באמצעות פרקליטות מחוז צפון כתב אישום ובקשה למעצר עד תום הליכים בגין סחיטה באיומים ושיבוש הליכי משפט.

המשטרה שבה ומבקשת מהציבור לדווח על כל עבירת סחיטה עם תחילתה. "הניסיון המצטבר", כך מדגישים במשטרה, "במגוון עבירות סחיטה ואיומים מלמד כי התשלום אינו מבטיח דבר. לא אחת, התשלום מעודד את אותם עבריינים לדרוש דמי סחיטה גבוהים יותר וכן לבצע את זממם גם כלפי קורבנות נוספים".

האם המשטרה הצליחה למנוע את החיסול הבא בעולם התחתון?

מוקדם יותר היום (יום ד') פורסם כי לבית המשפט השלום באשקלון, הוגש כתב אישום נגד חמישה נאשמים, המייחס להם ביצוע עבירות נשק, ירי מנשק חם ועבירות נוספות, זאת לאחר שביצעו אימוני ירי ברובה קלצ'ניקוב ואקדח. בפרקליטות מעריכים כי מדובר היה באימון לקראת פעולה עתידית.

הנאשמים נעצרו במסגרת פעילות משטרתית סמוך לאחר מכן, ליד היישוב באר גנים. כלי הנשק בהם החזיקו הנאשמים והמחסניות נתפסו סמוך לאחר מכן, בשטח, כשהם ארוזים וחבויים בתוך צינור בטון באדמה. כתב האישום מייחס לנאשמים ביצוע עבירות של החזקת נשק ותחמושת, ירי מנשק חם, קבלת רכב גנוב, החזקת אגרופן או סכין שלא כדין ועוד.

הפרקליטות מבקשת לעצור אתה נאשמים עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם. בבקשת המעצר צוין, כי הנאשמים הגיעו לשטח מיוער שם החזיקו שלא כדין בנשק, באביזרים תואמים ובתחמושת, וביצעו ירי בפעילות שנראית כאימון מסוג כזה או אחר, המעלה יסוד סביר לחשש כי הם התכוונו לעשות בכלי הנשק שימוש עתידי, קרוב וממשי לפגיעה בחיי אדם.

__________________________________________

עו"ד מאיר אלמקייס

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות