בלי שופינג: הבעל זרק לתנור את כרטיס האשראי של אשתו

ביהמ"ש זיכה נאשם מעבירה של היזק לרכוש וקבע כי אף שאכן הרס את הכרטיס הרי שמדובר ב"זוטי דברים" וכי הוא "הרס פיסת פלסטיק קטנה" ששוויה פעוט
כרטיס אשראי, ארכיון

שופט בית משפט השלום ברמלה, מנחם מזרחי, נתן אשראי לגבר תושב המרכז שהואשם בהיזק לרכוש במזיד, כאשר זיכה אותו מעבירה של הכנסת כרטיס האשראי של אשתו לתנור והריסתו. השופט קבע כי מדובר בזוטי דברים.

על פי כתב האישום, הנאשם ביקש מזוגתו בביתם את כרטיס האשראי שלה ו – 100 שקלים. היא סירבה לבקשתו, וזה בתגובה ניגש לחדר השינה בבית, נטל מתיקה של המתלוננת את כרטיס האשראי שלה, הכניסו לתוך תנור חימום פועל, והכרטיס נהרס.

לאחר מכן, כך נטען בכתב האישום, בנוכחות ששת ילדיהם הקטינים בבית, נטל את תנור החימום, ניתק אותו מן החשמל וזרק אותו לחצר. לאחר מכן, זרק ארצה בקבוק מים שהיה ליד החלון. הנאשם חדל ממעשיו רק לאחר שהמתלוננת ובתה הזעיקו את המשטרה. התביעה המשטרתית סיכמה את מעשיו הפליליים של הנאשם בעבירה של היזק לרכוש בשל הנזק שגרם לכרטיס האשראי.

"פיסת פלסטיק קטנה"

עו"ד אסף שלם, שייצג את הנאשם מטעם הסניגוריה הציבורית, טען בבית המשפט כי בעניינו של הנאשם חלה הגנת זוטי דברים. השופט מזרחי, קיבל את דבריו וקבע כי מדובר במעשה הממוקם ברף התחתון של סולם החומרה של עבירת ההיזק לרכוש, וכי "בנסיבות בהן התביעה לא ציינה מה שוויו של כרטיס האשראי, יש להניח לזכות הנאשם כי מדובר בשווי פעוט ערך ביותר – הרס של פיסת פלסטיק קטנה".

עוד קבע השופט, כי הגם שהעובדות המתוארות בכתב האישום יכולות היו לגבש עבירת איומים, התביעה לא ייחסה לנאשם עבירה נוספת למעט עבירה של היזק לרכוש בשל הרס כרטיס האשראי. כן נקבע, כי "דמו של הנאשם אינו מותר" רק בשל כך שלחובתו עבר פלילי, ואין לשלול את תחולת ההגנה רק בשל טעם זה.

השופט מזרחי סיכם בכך שציין כי גם האינטרס הציבורי נמדד ביחס לשאלה היכן להשקיע את משאבי האכיפה הדלים, נוכח העומס המוטל על בתי המשפט אשר עליהם לעסוק בסוגיות ובנושאים כבדי משקל בהרבה מאלו שבאו לידי ביטוי בתיק זה.

__________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט מנחם מזרחי

___________________________________________

עו"ד אביעד רייפר

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות