אלון קסטיאל ישוחרר מהכלא אך רק לאחר שיורחק מתל אביב

אחרי שכבר בוטלה ההחלטה לשחרר את קסטיאל, המרצה עונש מאסר על עבירות מין ב-4 נשים, קבעה אתמול (יום ב') ועדת השחרורים כי עונשו יקוצר בהתאם לתיקון תוכנית השיקום
אייל חן |
הפסיקה שתסייע לו? אלון קסטיאל. צילום: פלאש 90

למרות ביטול החלטת ועדת השחרורים על ידי בית המשפט המחוזי, אתמול אחר הצהריים (יום ב') נקבע על ידי ועדת השחרורים, כי אלון קסטיאל ישוחרר מהכלא, כפי שנקבע בהחלטתה המקורית, אולם, מתוך התחשבות בנפגעות, הוא ישוחרר רק לאחר שיורחק מתל אביב. בקרוב יקבע מועד לדיון נוסף בעניינו.

קסטיאל, השוהה במאסר מזה כארבע שנים, נידון למאסר של ארבע שנים ותשעה חודשים, לאחר שהורשע בינואר 2018 בתקיפה מינית של ארבע נשים. במסגרת הסדר טיעון הוא הורשע בניסיון אונס, במעשה מגונה בכוח, במעשה מגונה ובהטרדה מינית.

בשנה שעברה, נדחתה בקשתו של קסטיאל לשחרור מוקדם ולפני כחודש ועדת השחרורים אישרה את שחרורו המוקדם, אולם בית המשפט בנצרת, ביטל לפני מספר שבועות את ההחלטה הזאת והחזיר את התיק פעם נוספת לוועדת השחרורים, במטרה שזו תשמע את עמדתן של כל נפגעות העבירה.

המחאה מחוץ לדיון ועדת השחרורים, אתמול. צילום: דויד כהן, פלאש 90

גם אתמול לאחר ששמעה את נפגעותיו של קסטיאל, הוועדה מצאה שאין לתת לעמדתן משקל מכריע. "טובת הציבור ובתוכו טובת הנפגעות עצמן", נכתב בהחלטה, "היא שהאסיר ימשיך בטיפול בתחום עבירותיו וייצא לחופשי בליווי מקצועי ובפיקוח מתאים".

תוכנית שיקום חדשה

לצד זאת, קבעה הוועדה כי קסטיאל יורחק מתל אביב: "הגענו למסקנה, מתוך התחשבות בחשש הנפגעות פן יפגשו את האסיר בחוצות העיר, כי יש להורות על הרחקתו מתל אביב בתקופת התנאי. לפיכך בטרם תורה הוועדה על שחרורו המוקדם של האסיר מתבקשת רש"א לבנות תוכנית שלפיה מקום המגורים של האסיר יהיה מחוץ לעיר תל אביב וכך גם מקום העבודה. עם קבלת תוכנית עדכנית ייקבע מועד דיון חדש בוועדת השחרורים לצורך מתן החלטה אופרטיבית שתכלול גם הוראות בדבר איסור האסיר ליצור קשר עם נפגעות העבירה או מי מטעמן והגבלות נוספות בתקופת התנאי".

עוד נכתב בהחלטת הועדה כי "האסיר ריצה את רוב תקופת המאסר ונותרה לו יתרה בת כשמונה חודשים עד לשחרורו המלא. קיימת חשיבות לאפשר רצף טיפולי מחוץ לכותלי בית הסוהר על פני המשך מאסר ללא טיפול. האסיר ראוי לשחרור לנוכח התנהגותו החיובית בין כותלי בית הסוהר ושיתוף פעולה עם גורמי הטיפול, החינוך והתעסוקה. מבחינת מסוכנות לשלום הציבור, נקבע שמסוכנותו נמוכה".

___________________________________________

עו"ד אסף גל

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות