צעיר הורשע ברצח נערה בעת שהיה בן 17

ביהמ"ש, שאסר על פרסום פרטיו של הנאשם, קבע כי דקר למוות את וג'דאן אבו חמיד בת ה-16 סמוך לביתה לפני למעלה מ-5 שנים משום שלא נענתה לחיזוריו
נעמה כהן |
פס הפרדה משטרתי בזירת רצח
ארכיון

צעיר מהכפר סמיע הורשע בבית המשפט המחוזי בחיפה ברצח של הנערה בת ה-16 וג'דאן אבו חמיד סמוך לביתה בכפר לפני כחמש וחצי שנים. הצעיר, שהיה בן 17 כשרצח את הנערה, דקר אותה בסכין לאחר שסירבה לחיזוריו. משום שהיה קטין בעת המעשה אסר בית המשפט על פרסום פרטיו של הנאשם.

על פי כתב האישום שעל בסיסו הורשע הצעיר, הנערה, שהיתה אז תלמידת בכיתה י"א, נרצחה בפארק הסמוך לביתה. הרוצח היה אז בכיתה י"ב ולמד באותו בית הספר. מכתב האישום עולה כי הנאשם חיזר אחריה אולם זו דחתה אותו. ב-21 בדצמבר 2016, יום הרצח, ולאחר כמה וכמה שיחות טלפון, הסכימה לפגוש אותו לשיחה קצרה בסמוך לביתה.

בשלב מסוים, התפתח ריב בין השניים, וג'דאן הסתובבה כדי לחזור לביתה, אז החשוד דקר אותה בגבה ובכל חלקי גופה עד שהרג אותה. על גופתה של אבו חמיד סימני נמצאו אלימות קשים. צוות פרמדיקים של מד"א מרחב ניסה לבצע בנערה פעולות החייאה, אולם לאחר זמן קצר קבע את מותה בשטח. הפרמדיקים אישרו כי על גופתה נמצאו עדויות להתעללות פיזית קשה שעברה טרם מותה. הנאשם סיפק מספר גרסאות שונות – תחילה קשר עצמו לרצח אך אחר כך הכחיש את המעשים המיוחסים לו.

המשפחה חששה מנקמת דם

הסכין עמה רצח הקטין את הנערה לא נמצאה, אך בידי צוות החקירה היו די ראיות כדי להגיש כתב אישום בגין רצח. בכדי למנוע נקמת דם, אביו ואחיו של החשוד עזבו לאחר הרצח את הכפר ביוזמתם. בטרם עזבו את הכפר הושלך רימון לביתם.

שופט בית המשפט המחוזי בחיפה, אבי לוי, קבע, כי הנאשם רצח בכוונה תחילה את המנוחה. "עבור הוריה של המנוחה, סעדה ובהזד אבו חמיד אין בכך ולו נחמה פורתא. הם איבדו את בתם האהובה וג'דאן אבו חמיד, שנולדה בחודש מאי 2000, אותה גידלו, אותה טיפחו, אותה אהבו, ושאותה סעדו".

"הם ליוו באדיקות רבה את משפטו של הנאשם, העידו לפנינו והקשיבו בשקיקה לכל מילה שיצאה מפי כל אחד ואחד מהעדים. כאבם, סבלם וצערם הם בלתי נתפסים. אלו ניכרו בכל צעד ושעל. אין בפי דברי נחמה עבורם. אוכל רק לומר שבתום הליך שיפוטי ארוך ומייגע יש לקוות שהאמת יצאה לאור. יכולתי רק להאיר מעט את האורח בה מצאה אהובתם וג'דאן את מותה", כתב השופט בהכרעת הדין.

_____________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט אבי לוי

____________________________________________________

עורך דין פלילי פאדי אסעד

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות