הורשעו מיידי האבנים שפגעו בראשה של ילדה בת 10

בפיגוע שהתרחש לפני כשנתיים בבנימין נפגעה בראשה ילדה בת 10 מאבן שנזרקה אל עבר מכוניות של ישראלים. שני המחבלים הורשעו בגרימת חבלה בכוונה מחמירה
גילי סיוון-כהן |
ידוי אבנים הפרות סדר שטחים פלסטינים
צעירים מיידים אבנים. צילום ארכיון: פלאש 90

הורשעו מחמוד זהראן ויאסין עטא, שני זורקי האבנים בפיגוע בבנימין, שביצעו פיגוע זריקת אבנים סמוך לנווה צוף בבנימין לפני כשנתיים, בו נפצעה בראשה ילדה בת עשר. נגד השניים הוגשו כתבי אישום והם הורשעו בגרימת חבלה בכוונה מחמירה, ובעבירות נוספות.

הפיגוע אירע לפני כשנתיים. לפי כתב האישום נהג עטא ברכב ב.מ.וו של אביו, והציע לזהראן לזרוק עימו אבנים על כלי רכב ישראליים כנקמה על מותו של אחד מתושבי הכפר. השניים החליטו להשליך את האבנים מהרכב, בכדי שיוכלו להימלט בקלות ולא להיתפס.

זהראן אסף אבן במשקל של כ-670 גר', והשניים נסעו לאורך כביש 465 בחיפושים אחר רכב ישראלי. עטא זיהה את רכב המשפחה ודיווח לזהראן היושב לידו. עטא האט את נסיעתו, וכשהגיעו סמוך לרכב הישראלי ובעוד הרכב הישראלי נוסע במהירות – הוציא זהראן מחצית מגופו מבעד החלון והשליך את האבן לעבר הרכב הישראלי.

9 תפרים בראש

האבן הגדולה פגעה במכסה המנוע של רכב המשפחה, משם פגעה בשמשת הרכב, ניפצה אותה, חדרה דרכה ופגעה בראשה של בת העשר שישבה בכיסא האמצעי במושב האחורי. שני המחבלים הבחינו בפגיעה ונמלטו מהמקום.

הילדה בת העשר נפצעה בראשה, החלה לדמם והובהלה לבית החולים תל השומר כשהיא סובלת מכאבים בראשה ובצווארה. הילדה הפצועה נזקקה ללא פחות מ-9 תפרים, עברה בדיקות CT ולאחר מכן נצרכה למספר ימי התאוששות מהפיגוע.

מחמוד זהראן הורשע בגרימת חבלה בכוונה מחמירה בלבד, הוא הורשע בפני דן יחיד ויאסין עטא הורשע בגרימת חבלה בכוונה מחמירה בצוותא, נהיגה ללא רישיון וללא ביטוח, זריקת חפץ מבעיר וחברות בהתאחדות בלתי מותרת.

תג מחיר? זרעו הרס בבית קפה בגלל שבעליו פלסטינים

מוקדם יותר היום (יום ד') פורסם כי לבית המשפט השלום בפתח תקווה הוגש כתב אישום נגד יהודה סביר (29) מאלון מורה והלל סטף (22) מירושלים בגין היזק בזדון מתוך מניע גזענות או עוינות כלפי ציבור. זאת לאחר שהנאשמים עם שניים נוספים זרעו הרס בבית קפה בכפר חווראה רק בשל היותו בבעלות פלסטינית. "מעשה המשיבים עולה כדי בריונות של ממש ועל כן מצביע על מסוכנותם הרבה", כתבו נציגי הפרקליטות לבית המשפט, "קל וחומר שעה שהמעשה בוצע ממניע גזעני וכוון כלפי עסק תמים, אך בשל היותו בבעלות פלסטינית".

מהמתואר בכתב האישום, כי במהלך מאי נסעו הנאשמים עם שניים נוספים בכביש המוביל לישוב יצהר ועובר בין היתר בכפר חווארה. במהלך הנסיעה סבר אחד הנוסעים ברכב כי אדם (שזהותו אינה ידועה) ביצע תנועת אצבע משולשת לעברו. בתגובה החליטו ארבעת נוסעי הרכב לפגוע ברכושם של פלשתינים.

לאור האמור, כך מתואר עוד בכתב האישום, עצר סביר את רכבו בסמוך לבית קפה בכפר חווארה, אז ירדו סטף ושני הנוסעים הנוספים מהרכב ובעודם חמושים במוטות ברזל, נכנסו באופן מאיים ותוך זריעת פחד ובהלה, לבית הקפה, הניסו את יושביו לחדר פנימי וגרמו לנזק רב למקום. לאחר האירוע נכנסו השלושה לרכבו של סביר, שהמתין להם, ונסעו מהמקום.

_________________________________________________

עו"ד אמיר אבו חאטם

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות