שחיתות באשדוד: מאסר, קנסות וחילוט כספים לבכירים בעירייה

עמרם כנפו, מ"מ ראש העיר לשעבר ויצחק דרי, שכיהן כסגן ראש העיר, נידונו לעונשי מאסר של 5 ו-6 שנים בהתאמה, לאחר שהורשעו בעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים
אייל חן |
טענה שלא ידעה כמה כסף הופקד. אילוסטרציה shutterstock
אילוסטרציה shutterstock

בית המשפט המחוזי בבאר שבע, גזר חמש שנות מאסר בפועל על עמרם כנפו, לשעבר ממלא מקום ראש העיר אשדוד ו-6 שנות מאסר על יצחק דרי, לשעבר חבר מועצת העיר וסגן ראש העיר, בגין הרשעתם בעבירות שחיתות ציבורית של שוחד, מרמה והפרת אמונים. כמו כן, הטיל בית המשפט המחוזי על הנאשמים קנסות בסך כולל של 300 אלף שקל והורה על חילוט רכושם המסתכם בכ- מיליון שקלים. כן הטיל בית המשפט על הנאשמים קלון ופסלם לכהן כחברי ועדת התכנון והבנייה. "במעשיהם כמכלול, פגעו הנאשמים פגיעה קשה וחמורה בערכים החברתיים המוגנים… לא רק קיבלו מתת מושחתת, אלא דאגו במרבית המקרים לתת בעדה תמורה מלאה לנותני השוחד", נכתב בגזר הדין.

בהתאם להכרעת הדין, יצחק דרי, בהיותו עובד ציבור, קיבל כספי שוחד מהקבלנים בעיר אשדוד, בסך של למעלה מ-2.5 מיליון שקלים. עמרם כנפו הורשע בקבלת שוחד בסכום כולל של מאות אלפי שקלים. בית המשפט קבע, כי עיסוק בנדל"ן של חבר מועצה באופן שבו פעלו הנאשמים בקידום פרויקטים של קבלנים, מהווה שוחד והפרת אמונים.

עוד נקבע, כי הנאשמים היו "בניגוד עניינים חריף" עם הקבלנים בעיר אשדוד ולכן אסור היה להם לעסוק בקידום פרוייקטים של נדל"ן בעיר אשדוד. בית המשפט ציין בהכרעת הדין, כי הנאשמים סטו מהשורה וסיפקו תמורה לשוחד שקיבלו, וכן התייחס להיקף העצום של פרויקטים קבלניים בהם עסקו הנאשמים, בשכר, ובניגוד לחוק. בית המשפט הדגיש, כי החוק אוסר על חבר מועצה לא רק להצביע בוועדה לטובת מי שמעסיק אותו, אלא גם לפעול מחוץ לוועדה.

21 נאשמים

בית המשפט גזר על השניים עונשי מאסר של 6 ו-5 שנות מאסר. כמו כן, הטיל בית המשפט על הנאשמים קנסות בסך כולל של 300 אלף שקלים וחילוט רכושם. בכלל זה, חילט בית המשפט מחצית מדירת המגורים של יצחק דרי שיבוצע תוך 12 חודשים תוך אפשרות פדיונה תמורת 1.375 מיליון שקלים.

לפני חמש שנים הוגשו 5 כתבי אישום נגד 21 נאשמים – נותני ומקבלי השוחד, ובהם כנפו, דרי, שלמה אלבז, שכיהן אף הוא כחבר מועצת העיר אשדוד, קבלנים וחברות שבבעלותם, בגין מעורבותם, כל אחד לפי חלקו, בפרשת השוחד.

הנאשמים עמרם כנפו ויצחק דרי, בעת שכיהנו בתפקידים שונים בעיריית אשדוד ובמועצת העיר, קיבלו שוחד מהיזמים ומהקבלנים – אם בכסף ואם בטובות הנאה – בתמורה לקידום ענייניהם העסקיים בפרויקטים נדל"ניים בעיר אשדוד ובוועדות התכנון והבנייה, לעיתים קרובות תוך שהם פועלים בניגוד עניינים. מרבית הנאשמים הודו במסגרת הסדרי טיעון, הורשעו בעבירות שונות, כל אחד לפי חלקו, והוטלו עליהם עונשים שונים ובהם קנסות וחילוטים בסך כולל של כ-20 מיליון שקלים.

במסגרת הפרשה, הורשעו גם הקבלנים, שאינם עובדי ציבור, בעבירות של שוחד, הפרת אמונים או סיוע להפרת אמונים, כל אחד לפי חלקו.

________________________________________________

עו"ד איתמר פלג

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות