תג מחיר? זרעו הרס בבית קפה בגלל שבעליו פלסטינים

יהודה סביר, 29 מאלון מורה והלל סטף, 22 מירושלים, נאשמים בהיזק בזדון מתוך מניע גזענות לבית העסק בכפר חווראה בשל זהות בעליו. הפרקליטות: "בריונות של ממש"
דניאל בן חמו |
מעצר (אילוסטרציה).

לבית המשפט השלום בפתח תקווה הוגש כתב אישום נגד יהודה סביר (29) מאלון מורה והלל סטף (22) מירושלים בגין היזק בזדון מתוך מניע גזענות או עוינות כלפי ציבור. זאת לאחר שהנאשמים עם שניים נוספים זרעו הרס בבית קפה בכפר חווראה רק בשל היותו בבעלות פלסטינית. "מעשה המשיבים עולה כדי בריונות של ממש ועל כן מצביע על מסוכנותם הרבה", כתבו נציגי הפרקליטות לבית המשפט, "קל וחומר שעה שהמעשה בוצע ממניע גזעני וכוון כלפי עסק תמים, אך בשל היותו בבעלות פלסטינית".

מהמתואר בכתב האישום, כי במהלך מאי נסעו הנאשמים עם שניים נוספים בכביש המוביל לישוב יצהר ועובר בין היתר בכפר חווארה. במהלך הנסיעה סבר אחד הנוסעים ברכב כי אדם (שזהותו אינה ידועה) ביצע תנועת אצבע משולשת לעברו. בתגובה החליטו ארבעת נוסעי הרכב לפגוע ברכושם של פלשתינים.

המצב מתוח

לאור האמור, כך מתואר עוד בכתב האישום, עצר סביר את רכבו בסמוך לבית קפה בכפר חווארה, אז ירדו סטף ושני הנוסעים הנוספים מהרכב ובעודם חמושים במוטות ברזל, נכנסו באופן מאיים ותוך זריעת פחד ובהלה, לבית הקפה, הניסו את יושביו לחדר פנימי וגרמו לנזק רב למקום. לאחר האירוע נכנסו השלושה לרכבו של סביר, שהמתין להם, ונסעו מהמקום.

במקביל לכתב האישום הוגשה לבית המשפט גם בקשת מעצר עד תום ההליכים. במסגרת הבקשה ציינו נציגי הפרקליטות כי: "מעשה המשיבים עולה כדי בריונות של ממש ועל כן מצביע על מסוכנותם הרבה, קל וחומר שעה שהמעשה בוצע ממניע גזעני וכוון כלפי עסק תמים, אך בשל היותו בבעלות פלסטינית. העובדה שהמעשים נעשו על רקע גזעני ועל רקע המתיחות והמצב הרגיש בכפר בימים אלה, מגבירה את המסוכנות הנובעת מהם ואת היעדר היכולת לאיינה".

צעיר מהשומרון נאשם בניסיון רצח של יהודי מת"א

השבוע פורסם כי המאם סלימאן, צעיר בן 21 מהשומרון, נאשם בבית המשפט המחוזי בתל אביב בעבירות של מעשה טרור של ניסיון רצח וחבלה בכוונה מחמירה. זאת לאחר שדקר אדם בתל אביב, שהכיר טרם האירוע, רק בשל היותו יהודי. לצד כתב האישום מבקשת הפרקליטות להאריך את מעצרו של סלימאן עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו. "מדובר", כתבו נציגי הפרקליטות, "בעבירה שנעשתה באלימות חמורה, באכזריות, תוך שימוש בנשק קר, ובשל היות המתלונן יהודי וממניע לאומני-אידאולוגי ודתי".

מהמתואר בכתב האישום במהלך שנת 2021 הכיר הנאשם, את המתלונן אשר נהג להתנדב בבית תמחוי בתל אביב, אותו הנאשם נהג לפקוד. בין השניים התפתחו יחסי חברות במסגרתם נהג הנאשם להתארח בדירת המתלונן לסעוד במקום ולכבס את בגדיו.

החל מחודש מרץ 2022 פקדו את מדינת ישראל מספר אירועי טרור, שהתבטאו, בין היתר, בפיגועי דקירה וירי נגד אזרחים יהודים. על רקע האירועים גמלה בליבו של הנאשם ההחלטה לרצוח את המתלונן, וזאת בשל היותו יהודי וממניע לאומני-אידאולוגי ודתי. לאור האמור ב-7 במאי, בשעות הערב, כשהוא שוהה בישראל שלא כדין, הגיע הנאשם לדירתו של המתלונן וביקש להיכנס לדירה תוך שהוא מנצל את חברותם. המתלונן נעתר לבקשה ופנה לחדר השירותים שבדירה. אז ניגש הנאשם אל מטבח הדירה, נטל לידיו סכין ודקר את המתלונן בגבו וזאת בכוונה להמיתו.

____________________________________________________

עורך דין פלילי פאדי אסעד

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות