הוסגר לגרמניה ישראלי שנחשד בעבירות מרמה במיליוני יורו

יורי דשבסקי מבוקש בגרמניה בחשד כי הפעיל, ביחד עם אחרים, רשת אתרי אינטרנט שנחזו לפלטפורמות מסחר ובאמצעותם הונו משקיעים רבים
גילי סיוון-כהן |
הונאה מטוס הסגרה

יורי דשבסקי, אזרח ישראלי, הוסגר אמש (שבת) על ידי ישראל לגרמניה, שם יעמוד לדין בגין עבירות מרמה בהיקף נרחב, שהתבצעו, על פי החשד, במסגרת קבוצה עבריינית, בין השנים 2016-2021. דשבסקי נחשד, ביחד עם שותפיו, כי הפעיל אתרי אינטרנט שנחזו לפלטפורמות מסחר, ובאמצעותם הונו משקיעים להשקיע באפיקים מדומים במיליוני יורו. חבריו לפעילות המרמה לכאורה, ממתינים להחלטה בעניינם הסגרתם לגרמניה.

דשבסקי צפוי לעמוד לדין בגרמניה וזאת מאחר והיה חלק מקבוצה עבריינית מאורגנת, אשר ביצעה עבירות מרמה נרחבות כלפי שורה ארוכה של משקיעים בגרמניה ובמדינות אחרות. חברי הקבוצה הפעילו רשת של אתרי אינטרנט שנחזו להיות פלטפורמות למסחר במוצרים פיננסיים, וכן הפעילו מרכזי טלפנים במדינות שונות, על מנת להיות בקשר עם המשקיעים. עובדי הקבוצה פנו בשמות בדויים למשקיעים פוטנציאליים שגלשו לאתרי האינטרנט של הפלטפורמות, הציגו בפניהם אפיקי השקעות פיקטיביים והבטיחו תשואות מהירות ורבות היקף.

בפועל התברר שלא נערך כל סחר עבור המשקיעים, וכספם נלקח במרמה על ידי חברי הקבוצה. בדרך זו קיבלו לידיהם חברי הקבוצה סכומים המוערכים במילוני אירו, וזאת מהקורבנות הגרמניים בלבד. ההערכה היא שמכלל הקורבנות במדינות השונות בהן פעלה הקבוצה התקבלו במרמה עשרות מיליוני אירו.

מרכזי טלפנים בארמניה ומולדובה

דשבסקי עסק בקבוצה בתפקיד ניהולי בכיר. בין היתר, הקים חברות שהפעילו מרכזי טלפנים בארמניה ומולדובה. באוקטובר 2021 נעצר דשבסקי בישראל יחד עם שלושה אחרים המבוקשים בפרשה, וזאת לבקשת גרמניה. בחודש מרץ האחרון נעצר בישראל לבקשת גרמניה מבוקש נוסף בפרשה.

באפריל 2021 הכריז בית המשפט המחוזי בירושלים על דשבסקי בר-הסגרה לגרמניה, וזאת בהסכמתו. לאחר שהכרזה זו קיבלה תוקף סופי, חתם שר המשפטים על צו הסגרה בעניין דשבסקי.

אתמול (יום שבת), לאחר פעולות תיאום עם רשויות גרמניה, שלה היו שותפים חוליית אינטרפול במשטרת ישראל, שב"ס, והמחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה, הושלמה הסגרתו של דשבסקי לגרמניה. ההליך נגד יתר המבוקשים להסגרה בפרשה זו ממשיך להתנהל בבית המשפט המחוזי בירושלים.

______________________________________________________

עו״ד פלילי ניר ליסטר

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות