אישום: תכנן פיגוע דקירה בירושלים

אסלאם חמד נאשם בביהמ"ש המחוזי בבירה, כי ביקש להוציא לפועל את הפיגוע בעיר העתיקה לפני כשבוע. הפרקליטות מבקשת להאריך מעצרו עד תום ההליכים
אייל חן |
דגלי פלסטין במסגד אל אקצא בחודש מאי אשתקד. צילום: פלאש 90

לבית המשפט המחוזי בירושלים הוגש כתב אישום נגד אסלאם חמד, וזאת לאחר שתכנן לבצע פיגוע דקירה בעיר העתיקה לפני כשבוע. הפרקליטות מבקשת להאריך את מעצרו עד לתום ההליכים נגדו. "סוג העבירות וחומרתן מצביעות על כך שלא ניתן להשיג את מטרות המעצר בדרך של שחרורו בתנאים", נכתב בבקשה.

על פי כתב האישום, הנאשם הסתובב ברחובות העיר העתיקה, כשהוא ללא אשרת כניסה לישראל ומתוך כוונה להיכנס להתפלל בהר הבית ולאחר מכן לבצע פיגוע דקירה נגד יהודי או נגד אחד מכוחות הביטחון. בשלב מסוים נתפס על ידי כוחות הביטחון ובעקבות זאת פיגוע הדקירה לא יצא אל הפועל. כתב האישום מייחס לנאשם ביצוע עבירות של כניסה לישראל בניגוד לחוק והכנה למעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה.

הפרקליטות מבקשת מבית המשפט להורות על מעצרו של הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו. "הנאשם אינו תושב ישראל ועל כן קיים חשש סביר ששחרורו יביא להתחמקות מהליכי שפיטה או מריצוי עונש מאסר. אם לא די בכך, למשיב הרשעה קודמת מבית משפט צבאי בגינה ריצה עונש מאסר בפועל. סוג העבירות וחומרתן מצביעות על כך שלא ניתן להשיג את מטרות המעצר בדרך של שחרורו בתנאים", נכתב בבקשה.

טרור בבירה: תושב רמאללה נאשם בניסיון רצח של 2 שוטרי מג"ב

בשבוע שעבר הוגש לבית המשפט המחוזי בירושלים הוגש כתב אישום נגד נאדיר אחמד, תושב רמאללה כבן 20, וזאת לאחר שניסה לרצוח שני שוטרי מג"ב לפני כשלושה שבועות בשער שכם מתוך מניע לאומני ואידיאולוגי. כתב האישום מייחס לנאשם ביצוע שתי עבירות של מעשה טרור של ניסיון לרצח, החזקת סכין, חבלה חמורה בנסיבות מחמירות וכניסה לישראל בניגוד לחוק. הפרקליטות מבקשת מבית המשפט להורות על מעצרו של הנאשם עד לתום ההליכים.

על פי כתב האישום, הנאשם נכנס לשטח ישראל, ללא אישור שהיה, כשהוא נושא בכיסו שתי סכינים. הנאשם הגיע לשער שכם, התיישב על מדרגות הרחבה התחתונה כחצי שעה ולאחר מכן, כשהוא מעורר את חשדם של השוטרים במקום, החל לעלות במדרגות לכיוון רחוב סולטאן סולימאן בסמוך לעמדת המשטרה.

בשלב זה, כך נטען בכתב האישום, החלו השוטרים במקום לתשאל את הנאשם וביקשו ממנו להציג תעודת זהות. לאחר שהנאשם ניסה להתחמק משאלות השוטרים ואמר כי אין לו תעודת זהות, הורו לו השוטרים להיכנס לעמדת המשטרה לטובת בידוק מעמיק. אז הנאשם הוריד את התיק מעל גבו, התקדם מספר צעדים אל תוך העמדה, שלף במהירות סכין, ניסה לדקור את אחד השוטרים ובתגובה הדף אותו השוטר באמצעות ידו.

שוטר אחר שהיה במקום זינק לעבר הנאשם והשניים החלו להתקוטט תוך שהנאשם מנסה שוב ושוב לדקור אותו, עד שדקר אותו בעוצמה בצווארו. שני השוטרים שהיו במקום ירו לעבר גופו של הנאשם וגם לאחר שנורה המשיך לנסות ולפגוע באחד השוטרים עד שנוטרל. כתוצאה מדקירת הסכין השוטר הובהל לבית החולים שם ביצעו בו טיפול רפואי מציל חיים.

_________________________________________

עו"ד איתמר פלג

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות