הורשעה ליטל ברסי – מנהלת "גן הזוועות"

התביעה מבקשת לגזור שנתיים מאסר על בעלת "המשפחתון של טולי", שהורשעה כי אף שהייתה מודעת לאלימות במקום לא פעלה נגדה. סייעת הגן נידונה לעבודות שירות
גילי סיוון-כהן |
ליטל ברסי, מנהלת המשפחתון של טולי בדיון בביהמ"ש, אוגוסט 2020. צילום: פלאש 90

שופטת בית משפט השלום בפתח תקווה, אליאנא דניאלי, הרשיעה את ליטל ברסי, 42, הבעלים ומנהלת "המשפחתון של טולי", על פי הודאתה, בכתב אישום מתוקן, בריבוי עבירות של תקיפת סתם והפרת חובת דיווח. לאחר הרשעתה, במסגרת הסדר טיעון, הודיעה הפרקליטות כי מבקשת לגזור על הנאשמת עונש מאסר בפועל למשך שנתיים, מאסר על תנאי וכן פיצויים להורי הילדים. במהלך הדיון הוצג ואושר גם הסדר הטיעון בעניינה של סייעת הגן, קלודין מאיר, שנידונה לארבעה חודשי עבודות שירות.

במסגרת הסדר טיעון שנחתם בין הצדדים, הוגש כתב אישום מתוקן, ממנו עולה כי במהלך השנים 2018-2020, בהיותה מנהלת הגן, הנאשמת הייתה מודעת לאווירה האלימה בגן. כמו כן הייתה עדה לאירועים בהם סייעות נקטו באלימות ותקפו קטינים, ואף עודכנה על כך מצד סייעות אחרות. למרות זאת, נמנעה הנאשמת מדיווח על המעשים לגורמים הרלוונטיים, ואף נהגה בעצמה בצורה כוחנית כלפי הפעוטות.

כתב האישום המקורי הוגש לבית משפט המחוזי בלוד, ובו היא הואשמה בעבירות חמורות של תקיפת קטין בידי אחראי הגורמת חבלה של ממש, תקיפה סתם, שידול לתקיפה ועוד. בהסדר הטיעון הורשעה ברסי בעבירות קלות יותר הפרקליטות תבקש להטיל על הנאשמת שנתיים מאסר פועל, מאסר על תנאי ופיצויים.

בדיון הוצג ואושר גם הסדר טיעון בעניין הסייעת בגן – קלודין מאיר. במסגרת הסדר הטיעון תרצה מאיר עונש של ארבעה חודשי עבודות שירות.

אלימות שיטתית במשפחתון

בחודש פברואר האחרון הוגש לבית המשפט השלום ברמלה הוגש כתב האישום נגד ברסי, 42, בגין עבירות של תקיפה סתם, תקיפת קטין בידי מבוגר אחראי הגורמת חבלה של ממש, שידול לתקיפה והפרת חובת דיווח.

כתב האישום ייחס לסייעות בטי זיתון, 51, ענבר דוניו, 31, וקלודין מאיר, 28, עבירות של תקיפה סתם ותקיפת קטין על ידי אחראי הגורמת חבלה של ממש, כל אחת ע"פ חלקה. מנהלת הגן והסייעות מואשמות כי תקפו 11 פעוטות בהזדמנויות רבות ושונות במהלך עבודתן בגן, בין היתר על ידי מכות, משיכות, הטחות, השלכת חפצים לעברם והתנהגויות אלימות וכוחניות אחרות. "מסוכנותן של הנאשמות מקבלת משנה תוקף, בהתחשב בעובדה שפגעו בפעוטות רכים, חלקם ללא יכולת שפתית כלל, וחלקם בשלבים הראשוניים של ההתפתחות השפתית, שאין ביכולתם לספר ולפנות לסיוע מהוריהם", ציינו בפרקליטות.

על פי כתב האישום, "המשפחתון של טולי" פעל בעיר רמלה, והיה מיועד לתינוקות ולפעוטות בין הגילאים 3 חודשים עד 3 שנים. הנאשמת ליטל ברסי שימשה בעלים ומנהלת הגן, ואף היתה בעצמה גננת בגן. במהלך השנים 2018-2020, בהיותה מנהלת הגן, ברסי הייתה מודעת לאווירה האלימה בין היתר על ידי כך שעודכנה מספר רב של פעמים על ידי הורי הקטינים בדבר סימני חבלה על גופם.

כמו כן, כך לפי האישום, היתה עדה לאירועים בהם סייעות נקטו באלימות ותקפו קטינים, ואף עודכנה על כך מצד סייעות אחרות. למרות זאת, נמנעה ברסי מדיווח על המעשים לגורמים הרלוונטיים, ואף נהגה בעצמה בצורה כוחנית כלפי הפעוטות. כך למשל במספר הזדמנויות אחזה בפעוטות בחוזקה מהמותן או מהכתפיים והושיבה אותם בכח על הכיסא. במקרה אחר הנחתה את הנאשמת ענבר דוניו לקשור פעוט לכיסא ללא יכולת לזוז.

סטירות, גרירה והשלכת צעצועים

עוד קודם להגשת כתב האישום נגד ברסי, זיתון, דוניו ומאיר, הוגש לבית המשפט כתב אישום נוסף נגד מספר סייעות מ"גן הזוועות ברמלה" הנאשמות במספר רב של מקרי התעללות בפעוטות ובעבירות של תקיפת קטין על ידי אחראי. 4 הסייעות רוחמה סעד, בת 37, נירית שויד בת 46, ננה חני צאצאשווילי בת 50 ואורלי שרגני בת 37, שעבדו ב"משפחתון של טולי" נאשמות כי במשך תקופה ארוכה הטיחו את פעוטות במזרנים, תקפו אותם וזרקו עליהם חפצים.

על פי כתב האישום, הארבע הועסקו כסייעות בגן הפרטי "המשפחתון של טולי" ברמלה, המיועד לתינוקות ולפעוטות בין הגילאים 3 חודשים עד 3 וחצי שנים, והיו אחראיות על הטיפול בהם. בגן למדו בתקופה הרלוונטית 43 קטינים.

במהלך התקופה, על פי כתב האישום, ביצעו הנאשמות מעשי התעללות ותקיפה בעשרים ושישה קטינים, תוך שימוש בחפצים שונים. בין היתר, בכך שאחזו בהם בחוזקה; משכו בידיהם וברגליהם וגררו אותם; הרימו את הקטינים והטיחו אותם בחוזקה על מזרונים או על כסאות; סטרו לקטינים; השליכו חבילות מגבונים וצעצועים על הקטינים.

בנוסף, נטען, נהגו הנאשמות סעד ושויד להשפיל את הקטינים בכך שפיזרו חטיפים על הרצפה ואילצו אותם לאכול ממנה. כמו כן, נהגו להצליף בקטינים באמצעות חיתול בד. הנאשמות צאצאשווילי ושרגני, נטען באישום, נהגו להאכיל את התינוקות בעודם ישובים בכיסא נענוע נמוך (טרמפולינה), תוך שדחפו את האוכל בכפית לפיהם של התינוקות, בניגוד לרצונם ובהתעלם מבכיים ולאחר מכן, נענעו נאשמות אלו את הטרמפולינה בחוזקה ואף הטו אותה אחורנית כך שראשם של התינוקות כמעט ונגע ברצפה.

"הנאשמות התעללו התעללות שיטתית בקטינים חסרי ישע", נכתב בכתב האישום החמור, "שנחשפה בשמונה מצלמות במשך תקופה לא מבוטלת של כחודש וחצי, בהיותן אחראיות עליהם".

__________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת אליאנא דניאלי

___________________________________________

עו"ד יאיר בן שטרית

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות