לאחר שהודה בעבירות מס – יניב אדם ירצה עבודות שירות

אביו של הזמר עומר אדם הורשע כי לא דיווח על הכנסות בהיקף של כ-3.5 מיליון שקל שנצברו מפעילותו בגיאורגיה עם גל הירש ואחרים. הוא נידון גם לקנס של 100 אלף שקל
נעמה כהן |
יניב אדם בביהמ"ש בינואר השנה. צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

שופט בית משפט השלום בתל אביב, שאול אבינור, גזר עונש של שישה חודשי מאסר בפועל לריצוי בדרך של עבודות שירות וקנס בסך 100 אלף שקלים על יניב אדם, אביו של הזמר המפורסם עומר אדם, שהורשע בעבירות מס במסגרת פרשת דיפנסיב שילד, בה מעורב גם האלוף במיל', גל הירש.

אדם הורשע בעבירות מס, לאחר שהודה שלא דיווח על הכנסות בהיקף של כ-3.5 מיליון שקלים שנצברו מפעילותו בגיאורגיה, וזאת כחלק מפרשת מס חמורה שעודנה מתנהלת בבית המשפט, שבה נאשמים שותפיו – גל הירש, עודד שכנאי ומיכאל בנימיני.

בית המשפט אימץ את הסדר הטיעון בין המדינה לבין יניב אדם, בו לקחה הפרקליטות בחשבון את לקיחת האחריות המוקדמת של יניב אדם בביצוע עבירות המס, את תשלום מלוא המס שהיה חייב בו ואת חלוף הזמן.

גל הירש. צילום: באסל עווידת, פלאש 90

על פי כתב האישום בו הורשע, יניב אדם פעל בין השנים 2009-2007 באמצעות חברה זרה בבעלותו, לצורך מתן שירותי ייעוץ ביטחוני, אימון צבאי ותיווך בעסקאות למכירת ציוד צבאי עבור משרד ההגנה בגיאורגיה. יניב אדם פעל בשותפות עם הנאשמים האחרים בפרשה, הירש, שכנאי ובנימיני.

עבר נקי

עוד נטען, כי רווחי השותפות חולקו לשותפים, ובכלל זה ליניב אדם, באמצעות העברות כספים מחשבונות חברות זרות בחו"ל ובאמצעות העברות מחשבונות השותפים וחברותיהם הפרטיות לבין עצמם.

אדם לא דיווח על ההכנסות האמורות כנדרש על פי פקודת מס הכנסה וכן לא לפקיד השומה על אחזקותיו בחברה הזה ועל נכסיו בחו"ל.

בגזר הדין, בהתייחסו לסבירות העונש שהוסכם עם הצדדים, בית המשפט ציין, בין היתר, כי "מדובר בנאשם ללא כל הרשעות קודמות, שהודה ונטל אחריות על מעשיו בהזדמנות הראשונה שניתנה לו".

ראש קבוצת אחזקות נטו חשוד בניסיון להבריח כספים מישראל

השבוע פורסם כי דוד עזרא, יושב ראש קבוצת אחזקות נטו, נעצר על ידי רשות המסים בחשד להברחת כספים בסכום של מעל 475 אלף אירו לחו"ל. עזרא שוחרר בבית המשפט בתנאים מגבילים ביניהם ערבות עצמית על סך 500 אלף שקלים, ערבות צד ג' על סך 100 אלף שקלים וצו עיכוב יציאה מהארץ למשך 90 יום. בחקירתו הודה כי לא הצהיר על הוצאת הכספים וטען כי נועדו לתשלום לקבלנים ששיפצו את בית הנופש שרכש בקורפו שביוון.

בבדיקה של אנשי בטחון של רשות שדות התעופה בחג השבועות נתפס בעלי קבוצת אחזקות נטו דוד עזרא בעת יציאתו מישראל ליוון כאשר במזוודה אשר נשלחה לבטן המטוס הוסלקו 475 אלף אירו.

בחקירתו הודה כי ידע שיש חובת הצהרה על הוצאת כספים מהארץ אולם לטענתו לא הצהיר על הכספים מאחר ולא ידע היכן צריך להצהיר על כספים בעת היציאה מהארץ. לדבריו הכספים נועדו לתשלום לקבלנים אשר עבדו בשיפוץ בית נופש שרכש בקורפו יוון. לשאלה על מקור הכספים אשר שימשו לרכישת המט״ח מחלפנים טען כי אלו נאספו על ידו במהלך השנים האחרונות ונמשכו במזומן מחשבונותיו הפרטיים.

________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט שאול אבינור

________________________________________________

עו"ד מיכאל כרמל

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות