ראש קבוצת אחזקות נטו חשוד בניסיון להבריח כספים מישראל

דוד עזרא נעצר ע"י רשות המסים בחשד שניסה להבריח 475 אלף אירו ושוחרר בתנאים מגבילים. בחקירתו טען כי הכסף נועד לתשלום על שיפוץ בית נופש בקורפו שביוון
רונן לוי |
בית הדין לעבודה מחק תביעת מנכ"ל שעבד בסין ותבע את מעסיקיו בארץ
אילוסטרציה: shutterstock

דוד עזרא, יושב ראש קבוצת אחזקות נטו, נעצר על ידי רשות המסים בחשד להברחת כספים בסכום של מעל 475 אלף אירו לחו"ל. עזרא שוחרר בבית המשפט בתנאים מגבילים ביניהם ערבות עצמית על סך 500 אלף שקלים, ערבות צד ג' על סך 100 אלף שקלים וצו עיכוב יציאה מהארץ למשך 90 יום. בחקירתו הודה כי לא הצהיר על הוצאת הכספים וטען כי נועדו לתשלום לקבלנים ששיפצו את בית הנופש שרכש בקורפו שביוון.

בבדיקה של אנשי בטחון של רשות שדות התעופה בחג השבועות נתפס בעלי קבוצת אחזקות נטו דוד עזרא בעת יציאתו מישראל ליוון כאשר במזוודה אשר נשלחה לבטן המטוס הוסלקו 475 אלף אירו.

בחקירתו הודה כי ידע שיש חובת הצהרה על הוצאת כספים מהארץ אולם לטענתו לא הצהיר על הכספים מאחר ולא ידע היכן צריך להצהיר על כספים בעת היציאה מהארץ. לדבריו הכספים נועדו לתשלום לקבלנים אשר עבדו בשיפוץ בית נופש שרכש בקורפו יוון. לשאלה על מקור הכספים אשר שימשו לרכישת המט״ח מחלפנים טען כי אלו נאספו על ידו במהלך השנים האחרונות ונמשכו במזומן מחשבונותיו הפרטיים.

דוד עזרא לא ידע למסור פרטים מזהים אודות החלפנים מהם נרכש המט״ח ולא הציג בפני חוקריו את הקבלות או אסמכתאות לרכישת המט״ח. בתום חקירתו הובא עזרא לבית משפט השלום בירושלים שם השופט עמיר שקד שחרר את החשוד בתנאים מגבילים.

עוד בענייני מסים: פסק הדין האחרון של השופט קרא

בשבוע שעבר הקריא שופט העליון ג'ורג' קרא את פסק הדין האחרון שלו, במסגרתו קיבל בית המשפט העליון את ערעור הפרקליטות, שייצגה את רשות המיסים, וקבע כי כספים שחולטו במסגרת הליך פלילי אינם מותרים בניכוי כהוצאה לצורכי מס.

בית המשפט ציד בכך, בעקבות פסיקה דומה במדינות אחרות כדוגמת ארצות-הברית וקנדה. פסק הדין הוא אבן דרך חשובה באכיפה המשולבת, הפלילית והאזרחית, בהתמודדות עם פשיעה כלכלית. משמעותו היא כי סנקציות שהוטלו במסגרת גזר דין פלילי אינן יכולות להפחית את חבות המס של הנישום, באופן שיקהה את עוקצן, על חשבון הקופה הציבורית.

על פי ההלכה המושרשת גם הכנסה בלתי-חוקית חייבת במס. כמו כן, בשלילת ההתעשרות, בדרך של חילוט, לאחר שזו נמצאה בידי הנישום, אין משום איון הכנסה.

חילוט פירות עבירה אינו בא בגדר רשימת ההוצאות שניכוין הותר במפורש בסעיף 17 לפקודת מס הכנסה.

לא ניתן לראות בכספי החילוט הוצאה המוכרת בניכוי משום שאין זו הוצאה שיצאה כולה בייצור ההכנסה או כזו המשתלבת בתהליך הטבעי של הפקת ההכנסה ("מבחן האינצדנטליות") והיא אינה חלק "מהסיכונים השוטפים הקשורים לייצור ההכנסה בהיותה תוצאה של פעולה אקטיבית של הנישום ("מבחן הסיכון").

__________________________________________________

עו"ד מיכאל כרמל

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות