מירוץ המכוניות הסתיים בתאונה קטלנית – המשתתפים הורשעו בהמתה

ביהמ"ש המחוזי בי-ם הרשיע 2 נהגים תושבי העיר, שנהגו בפראות ברחבי העיר, פגעו ברכב שעמד ברמזור וגרמו למותו של הנהג, יהושע כהן ז"ל ולפציעתה הקשה של אשתו
רונן לוי |
נהיגה במהירות מופרזת - ייצוג משפטי משרד עו"ד רוני ברוש
envato

שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, רפי כרמל, קיבל את עמדת הפרקליטות והרשיע, לאחר ניהול הוכחות, את בדיע ג'ית ואיסמעיל מ. חוסאם במותו של תושב העיר לאחר תחרות רכבים מסוכנת שקיימו השניים ברחובות העיר.

על פי כתב האישום המתוקן, בצהרי ראש השנה בשנת 2019 התחרו הנאשמים ואחד בשני זאת תוך נסיעה פרועה ומהירה מאוד. השניים קיימו את התחרות בשדרות בגין בין מחלף מלחה למחלף הרוזמרין בעיר, תוך שהם עוקפים זה את זה ומסכנים את יתר הנוסעים בכביש. בהגיעם למחלף רוזמרין, הסמוך לשכונת גילה בעיר, איבד אחד הרכבים שליטה, הועף באוויר, חצה מספר נתיבים ופגע בעוצמה ברכב שעמד ברמזור. כתוצאה מהפגיעה נגרם מותו של נהג הרכב שעמד ברמזור – יהושע כהן ז"ל, אשתו שישבה במושב הנוסע נפצעה באורח קשה.

במענה לכתב האישום הכחישו הנאשמים את ביצוע העבירות, ובבית המשפט נוהלו הוכחות. לאחר שמיעת הראיות, הרשיע השופט רפי כרמל, את שני הנאשמים – הנהג הפוגע והנהג שרכבו לא פגע ברכב המנוח – בביצוע עבירות של המתה בקלות דעת, סיכון חיי אדם במזיד בנתיב תחבורה, חבלה חמורה ועבירות נוספות.

"חריגה מכל סטנדרט נהיגה"

בית המשפט קבע, בין היתר, כי "שני הנאשמים היו מודעים לטיב מעשיהם, לקיום הנסיבות- כמו גם לאפשרות הגרימה של תאונת דרכים. מעשי שני הנאשמים לא כיוונו לתוצאה זו והם לא רצו בה, אולם סטייתם החמורה, הגסה, הבוטה, המופגנת לעין כל, מכל סטנדרט נהיגה, מוליכה למסקנה כי התנהגו ברשלנות רבתי ולא באה ראיה מצדם לסתור זאת… שניים שהתחרו בכביש בו נוסעים באותה העת נהגים נוספים, בצהרי יום, בעיבורה של עיר, מלבים ומדרבנים זה את נסיעתו של זה, לעיתים זה מוביל ולעיתים זה עוקף, ולבסוף אחד מכלי הרכב גורם לתאונה, עוד בטרם הסתיים המרוץ ובמהלך המרוץ, ובכל מקרה כתוצאה מהמרוץ…".

השופט כרמל הוסיף עוד: "הנאשמים ערכו תחרות פרועה לאורך 2.8 ק"מ, בכביש מרכזי, מהירותם הייתה לפחות כפולה מהמותר… אובדן שליטה וגרימת התאונה אינם תוצאה של רגע בלתי צפוי או חוסר ריכוז רגעי, אלא זו "תוצאה מתבקשת של התנהגות… ונסיבות אותן יצר בהתנהגותו".

____________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט רפי כרמל

____________________________________________________

עו"ד דניאל טורמן אזולאי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות