ועדת חוקה אישרה את רפורמת הדיווח האלקטרוני

הצעת החוק שאושרה לקריאות שנייה ושלישית קובעת כי משרדי הממשלה יוכלו לשלוח את הודעותיהם לאזרחים גם בדואר אלקטרוני או בטלפון נייד
דנה לווינסקי |
הדיון בוועדת החוקה סביב הרפורמה. צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב

ועדת החוקה אישרה אתמול (יום ד') לקריאות 3-2 את רפורמת הדיוור האלקטרוני: משרדי הממשלה יוכלו לשלוח את הודעותיהם לאזרחים בדואר אלקטרוני או בטלפון נייד. גם המשטרה, הצבא, המוסד לביטוח לאומי, שירות התעסוקה, האפוטרופוס הכללי וועדת הבחירות המרכזית יוכלו לספק שירות זה.

בתום שבעה חודשי דיונים ממושכים אישרה היום, ועדת החוקה, פה אחד, לקריאות שנייה ושלישית, את פרק ב' (דיוור דיגיטלי) מתוך הצעת חוק התכנית הכלכלית (תיקוני חקיקה ליישום המדיניות הכלכלית לשנות התקציב 2021 ו-2022), התשפ"א-2021 [פוצלה לפי סעיף 84(ב) לתקנון הכנסת].

לדרישת היו"ר ח"כ גלעד קריב בשלב הראשון, מסירת המען הדיגיטלי למרשם האוכלוסין תהיה רשות, והחל מעוד 4 שנים תהיה אפשרות להפוך את מסירת המען הדיגיטלי למרשם האוכלוסין לחובה, אך גם אז ההצטרפות למערכת קבלת המסרים בדיוור דיגיטלי תישאר וולונטרית; עוד לדרישתו, נקבע כי היידוע על כניסת החוק לתוקף ועל האפשרות לבחור למסור מען דיגיטלי, תיעשה ככל הניתן גם בערבית.

פה אחד

רשויות מקומיות, מועצות אזוריות או מקומיות, מועצות דתיות, תאגידי מים וביוב, הרשות לני"ע וגופים ציבוריים נוספים יוכלו בשלב הנוכחי להשתמש במערכת הדיוור הממשלתית באישור שרת הכלכלה מטעמים מיוחדים. בשלב הבא, יוכלו להצטרף להסדר אם תוסמך ותאושר מערכת דיוור נוספת ייעודית שתשמש אותם.

היו"ר ח"כ קריב הגיש אמש רביזיה על החוק כולו כדי לאפשר לממשלה, בתיאום עם הוועדה, להגיע להסכמות נוספות, שאושרו היום במסגרת החוק. במסגרת ההסכמות ניתן מענה לסוגית האזרחים הוותיקים, שהעלה ח"כ בני בגין, לפיה שרת הכלכלה תוכל לקבוע הוראות שיאפשרו לאזרחים ותיקים לקבל מסרים בדואר רגיל במקביל לקבלתו באופן דיגיטלי; כמו-כן, הושגו הסכמות על בקשתו של ח"כ אוסאמה סעדי בנוגע להודעות הגבייה למיניהן, שתדחה התחולה של חזקת המסירה לגביהן ב-18 חודשים נוספים.

היו"ר ח"כ קריב: "לאחר שבעה חודשי דיונים הבאנו רפורמה משמעותית וחשובה שתעניק לאזרחים ולאזרחיות שירות ציבורי טוב יותר ומותאם למציאות הטכנולוגית של היום. במהלך הדיונים הבטחנו את האיזונים הנדרשים על מנת לשמור על פרטיות האזרחים ועל ביטחון המידע. עמדנו על כך שהשירות יהיה רק למי שיבחר בו, מתוך התחשבות בציבור הוותיק ובקרב קהלים נוספים שאינם נגישים טכנולוגית".

5 ח"כים תמכו באישור החוק בדיון: היו"ר ח"כ גלעד קריב (העבודה) והח"כים סימון דוידסון, ענבר בזק (יש עתיד), אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת) ובני בגין (תקווה חדשה).

____________________________________________________

עו"ד ג'ני זיו

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות