המשטרה ושב"ס ידווחו על הטרדות מיניות בארגונים?

הצעת החוק שתחייב דיווח שנתי לכנסת על הטרדות מיניות בגופי ביטחון הפנים עברה בקריאה טרומית. מגישת ההצעה, ח"כ מירב בן ארי: "לדאוג לסביבת עבודה ראויה"
אייל חן |
עו"ד יוני ג'ורנו
שוטר, ארכיון.

אתמול (יום ד') עברה בקריאה טרומית הצעת חוק שמטרתה דיווח שנתי לכנסת על הטרדות מיניות במשטרת ישראל ובשירות בתי הסוהר והטיפול בהם בתוך הארגונים של חה"כ מירב בן ארי (יש עתיד).

לפי הצעת החוק של חה"כ מירב בן ארי, על גופי ביטחון הפנים – משטרת ישראל ושירות בתי הסוהר (הדיווח של הרשות הלאומית לכבאות והצלה יהיה וולנטרי לאור העובדה שאינם מהווים גוף בטחוני) יחויבו לדווח אחת לשנה לוועדה לביטחון פנים אודות מספר ההטרדות מיניות בתוך הארגון וכן, אודות הפעולות שננקטו בכדי לטפל ולמגר את התופעה.

בגופי הביטחון הגדולים – ננקטו מגוון אמצעים לשינוי התרבות הארגונית ולמניעת הטרדות מיניות בקרב המשרתים בגופים אלה.
אולם הדיווח והטיפול הם עדיין בתוך הארגון ולכן חשוב שגם נבחרי הציבור בכלל והציבור בפרט יחשפו למספר התלונות בשנה בכל ארגון, הטיפול בהם ומיגור התופעה.

סביבת עבודה בטוחה, גם במשטרה

הוועדה תקבל דיווח מפורט על מספר התלונות על הטרדות מיניות בארגון כמו כן על פעולות הסברה ומניעה שהארגון נוקט. הוועדה תוכל לפקח עם האמצעים העומדים לרשותה אחר הטיפול או אי הטיפול בתלונות, לרדת לעומק הבעיות ולזמן אנשי פיקוד במידת הצורך על מנת לוודא שהאירועים יטופלו בצורה המיטבית ביותר. מודל דומה להצעה זו כבר מעוגן בחוק ומחייב את המוסדות להשכלה גבוהה לדווח לכנסת אחת לשנה על ההסברה והטיפול בהטרדות מיניות בקמפוסים, ולפי הדיווחים מאז שהחוק חוקק בהחלט קיים שיפור וייעול בכל נושא הטיפול בתלונות ובפעולות הסברה למניעת הטרדות מיניות במוסדות אלה.

חה"כ בן ארי (יש עתיד): "המשרתות והמשרתים בגופי ביטחון הפנים פועלים לילות כימים בכדי להעניק לתושבי מדינת ישראל ביטחון ושגרת חיים נאותה, עלינו לדאוג שסביבת העבודה שלהם תהיה ראויה ובטוחה. למקרי הטרדות מיניות יש השלכות על הנפגע/הנפגעת, אך גם על היחידה והארגון כולו. זהו נושא חשוב מאוד ובאמצעות הפיקוח של הוועדה נוכל לתת גב לנפגעים/ות בכנסת ישראל".

עוד אמרה בן ארי כי הצעת החוק דורשת דיווח שנתי לוועדה לביטחון הפנים בכנסת, בכדי שזאת תעמוד על סטטוס ודרכי הטיפול, פעולה שכבר הוכיחה את עצמה במסגרות אחרות בהפחתת מקרי הטרדות מיניות".

___________________________________________________

עו"ד יניב זוסמן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות