הוחמר עונשו של שחר רימוני שהורשע בתקיפה מינית של בת 10

ביהמ"ש העליון קיבל את ערעור הפרקליטות וקבע כי רימוני ירצה 20 שנות מאסר במקום 17 שנגזרו עליו במחוזי: "מילים מחווירות אל מול חומרת המקרה שלפנינו"
מעיין לביא |
שחר רימוני
שחר רימוני

בית המשפט העליון קיבל את ערעור הפרקליטות והחמיר את עונשו של שחר רימוני, שהורשע בתקיפה מינית של ילדה בת 10 בחיפה, מ-17 ל-20 שנות מאסר בפועל. שופטי העליון קיבלו את עמדת המדינה, כי בנסיבות קיצוניות בחומרתן של המקרה, על העונש להתקרב לעונש המקסימום הנקוב בחוק.

בפסק הדין שנוסח מצונזר שלו הותר לפרסום, ציין בית המשפט העליון, כי "מילים מחווירות אל מול חומרת המקרה שלפנינו. עובדות כתב האישום הן מן הקשות שניתן להעלות על הדעת. המשיב תקף ללא רחם קטינה בת 10 במיטתה לאחר שפרץ לביתה".

"הוא", נכתב עוד, "גרם לה לנזקים בגוף ובנפש, ובמעשים מזוויעים אלו שינה את מסלול חייה. דומה שמקרים מסוג זה הם שעמדו לנגד עיני המחוקק עת שקבע את עונשי המקסימום הקבועים בדין".

בית המשפט העליון ציין עוד, כי הנאשם "פגע קשות – נפשית וגופנית, בילדה רכה בשנים, בת 10 בלבד, בעוד היא ישנה בביתה אשר אמור היה להיות מבצרה. לא ניתן להפריז בתחושת האימה והבעתה האוחזת בה בשעת לילה מאוחרת כאשר היא מתעוררת לנוכחות אדם זר, בו נאבקה בכל כוחה על מנת להודפו מעליה. ובהמשך, מתוך פחד עצמה את עיניה ועשתה עצמה כישנה מתוך תקווה כי הלה יניח לה לנפשה ויעזוב את חדרה, ואולם הלה המשיך ללא רחם".

"הלב יוצא אל הילדה"

"הלב", כתבו השופטים, "יוצא אל הילדה ודומה כי אין מילות נחמה אשר יכולות לבטא באופן ממצה את הרצון לחזקה ולחזק את הוריה בהתמודדותם עם תוצאות הפגיעה בה, אשר לבטח תיתנה את אותותיהן עוד שנים רבות".

בית המשפט העליון דחה את ערעורו של הנאשם על קולת העונש וקבע, כי אין ספק, כי מקומו של הנאשם מאחורי סורג ובריח למשך שנים ארוכות, אף יותר ארוכות מכפי שגזר עליו בית המשפט המחוזי. אך רק בשל הכלל ולפיו ערכאת הערעור אינה ממצה את הדין בבואה להחמיר עם הנאשם, נקבע כי חלף עונש מאסר בפועל בן 17 שנים שהושת עליו, יהיה עליו לרצות 20 שנות מאסר בפועל. כמו כן, יפצה הנאשם את המתלוננת בסך של 100 אלף שקלים, כפי שנקבע בפסק דין של ביהמ"ש המחוזי.

את המדינה יצגה בערעור עו"ד עידית פרג'ון מהמחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה. בבית המשפט המחוזי נוהל התיק ע"י עו"ד לילך תמיר מפרקליטות מחוז חיפה פלילי.

_________________________________________________

עו"ד איתמר פלג

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות