סחט עשרות אלפי שקלים מבעל חנות אופניים: "לא תשלם, ארצח אותך"

כתב האישום שהוגש נגד אברהם בורחוב, בן 23 מאור יהודה, מתאר כיצד במשך שנתיים הטיל אימה על בעל חנות בשכונת התקווה בת"א, עד שזה נאלץ לסגור את המקום
נעמה כהן |
שוד שודד איום חטיפה סחיטה
אילוסטרציה envato

לבית משפט המחוזי בתל אביב הוגש כתב אישום נגד אברהם בורוחוב, בן 23 מאור יהודה, שבמשך תקופה של שנתיים סחט בעל חנות אופניים באזור שכונת התקווה בתל אביב. כתוצאה מהסחיטה המתלונן נאלץ לסגור את חנותו לאחר שהעביר לנאשם סכומי כסף. כתב האישום מייחס בין השאר לבורוחוב שוד וסחיטה באיומים. כתב האישום שהוגש נגד בורוחוב מפרט כיצד הטיל אימה על בעל החנות במשך תקופה ארוכה, דרש ממנו כספים, איים עליו ברצח וכי "יחתוך לו את האצבעות" אם יפנה למשטרה.

על פי כתב האישום, עובר לחודש ספטמבר 2020 או בסמוך לכך, הגיע הנאשם יחד עם אחרים לחנות האופניים ודרש מהמתלונן להעביר לו דמי חסות בסך 100 אלף שקלים, באומרו: ״עלייך לשלם 100 אלף שקלים בעוד יומיים".

בנוסף, כך לפי האישום, הנאשם הזהיר את המתלונן שלא לפנות למשטרה. יום למחרת המפגש, הגיע הנאשם לחנות ודרש מהמתלונן להעביר את דמי החסות למחרת היום, כאשר הגיע הנאשם לחנות, המתלונן הודיע לנאשם כי אין בכוונתו להעביר לידיו כספים, וזה בתגובה שלף סכין לעברו ואיים לפגוע בו, באומרו: "רוצה שאעשה לך פנס בפנים עם הסכין?". כמו כן, דרש ממנו לפתוח את קופת החנות והנאשם נטל ממנה כספים על סך של 950 שקלים וביציאתו מהחנות, נטל הנאשם משחק ילדים והזהיר את המתלונן כי אם יפנה למשטרה: "יחתכו לך את האצבעות".

"יכניסו אותך לבגאז'"

כאשר הלחצים נמשכו, העביר המתלונן לבורוחוב דמי חסות בסך של 10 אלף שקלים. במשך כחצי שנה לא חזר אליו הנאשם וכשחזר אמר לו: "זה שלא באתי כל התקופה הזאת; זה לא אומר ששכחתי אותך", ודרש מממנו להעביר לו דמי חסות על סך 40 אלף שקלים.

המתלונן, כך מתואר בכתב האישום, סירב באומרו: "אני איש משפחה, אדם שעובד ומפרנס שלא חייב שום דבר לאף אחד ושאני לא צריך לתת לך כסף"; בתגובה השיב נאשם למתלונן: "עוד נראה". לאור סירובו של המתלונן לשלם דמי חסות, הגיעו חשודים נוספים לחנות, פנו למתלונן ושאלו אותו: "מה עם הכסף של אבי?" המתלונן השיב כי הוא לא חייב לו כסף. הנאשם לא ויתר והמשיך להגיע לחנות עם אדם אחר ואמר לו "אם לא תשלם יחתכו לך את האצבעות" וחברו של הנאשם הוסיף שהוא מצמיד את ראשו לראש של המתלונן, "רק את האצבעות? אני ארצח אותו".

בכתב האישום צוין כי הנאשם הגיע גם עם אחרים לביתו של המתלונן בנתניה ואיים עליו שאם לא ישלם את דמי החסות יפגעו בו: ״אם לא תשלם הם ירצחו אותך״, ״הם שייכים למשפחת קוטייר ואסור להתעסק איתם", ״הם יכולים לחטוף לך ילד״, ״הם יכולים לשים אותך בבאגאז׳ רכב״, "הם יבואו אלייך הביתה". לאור הטלת האימה והפחד ומפאת האיומים, בסמוך לסוף שנת 2021, סגר המתלונן את החנות, אך בשל חששו העביר לו כספים בסך כ-44 אלף שקלים.

גם לאחר סגירת החנות, במהלך חודש אפריל 2022, השנה התקשר הנאשם למתלונן ודרש ממנו להעביר לו דמי חסות על סך 15 אלף שקלים ולאור חששו של המתלונן, הוא התקשר לנאשם והודיע לו כי לא הצליח לארגן את הכסף, בתגובה השיב לו: "היום תצפה להפתעה אחרשרמוטה היום״.

אני? סחטתי?

בהמשך, נטען עוד, איים: "רק על זה שאתה עושה מאיתנו צחוק היום אני מבטיח לך אתה תראה". בהמשך, התקשר המתלונן והודיע לנאשם כי הצליח לארגן רק 8,000 שקלים, בתגובה השיב הנאשם, באמרו: ״אין לנסות אח שלי תקשיב טוב לא מובן 14,999 אני לא לקוח רק 15 אלף שקל". באיום נוסף אמר: ״אני אמרתי לך 14,999 אני לא לוקח באימא שלי תיקח את זה בחשבון הוא יגיד לי אל תיקח ותלך משם, אני נתתי לו את המילה שלך אתה אמרת לי אני אמרתי לו".

בורוחוב עצמו הכחיש בחקירתו את המיוחס לו. הוא טען כי עזר למתלונן לקבל הלוואה. לדבריו מדובר בהלוואה שהמתלונן חייב לאחר שקיבל את ההלוואה מאדם בשם יוסי והעביר אותה למתלונן, אך הוא סירב למסור פרטים על אותו יוסי בכדי לבדוק את טענותיו. הנאשם אף טען כי יש היכרות מוקדמת בינו לבין המתלונן לאחר שקנה ממנו אופניים, אך לא הציג ראיות לטענותיו.

בעימות שנערך בין הנאשם למתלונן, האחרון תיאר את ההתנהלות האלימה והמאיימת והסחיטה באיומים הממושכת. הנאשם עמד על גרסתו כי מדובר בהלוואה. בנוסף, במהלך העימות, כששניהם נכחו לבד בחדר החקירות, בורוחוב נשמע מבקש מהמתלונן לחזור בו מתלונתו.

________________________________________________

עו"ד פלילי אליז קסנטיני

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות