היללו מחבלים בפייסבוק – נידונו ל-16 חודשי מאסר

שני הנאשמים, תושבי רמלה, נאשמים כי פרסמו ברשת החברתית דברי תמיכה בפעילי טרור שביצעו פיגועים בישראל. השופט: "אין להקל בכל גילוי של יצירת אווירה מתסיסה"
גילי סיוון-כהן |
פייסבוק

עונשי מאסר בפועל נגזרו על שני נאשמים בעבירות הסתה לטרור והזדהות עם ארגון טרור בעקבות פרסומים בחשבון הפייסבוק שלהם המהללים ומשבחים מעשי ומפגעי טרור. בין היתר שיבחו והיללו השניים מפגעים אשר ביצעו פיגועי טרור אכזריים בהם נרצחו חפים מפשע, חלק מהפרסומים נעשו בתקופה של אווירה ציבורית רגישה ונפיצה לרבות על רקע פיגועים קשים ואכזריים שבוצעו נגד יהודים. שני הנאשמים המשיכו בביצוע העבירות אף לאחר שנחקרו באזהרה בגינן והוזהרו לבל ימשיכו. השופט מנחם מזרחי ציין בגזר הדין כי אין להקל ראש "בכל גילוי של יצירת אווירה מתסיסה המעודדת טרור ואלימות", שכן לדבריו, אלו עלולים להוביל לפיגועים נוספים.

בית המשפט השלום ברמלה גזר 16 חודשי מאסר בפועל על כמאל טנוס, תושב רמלה, לאחר שהורשע בשתי עבירות של הסתה לטרור, ובריבוי עבירות של גילוי הזדהות עם ארגון טרור, שכן הנאשם פרסם פעמים רבות פרסומים אשר מהללים ומשבחים מעשי טרור, ארגוני טרור ומפגעים. הנאשם התמיד בפרסומי ההסתה במשך תקופה של מעל 3 שנים.

חשיבות ההרתעה

כבוד השופט מנחם מזרחי כתב בפסק דינו כי "אין להקל ראש כלל ועיקר בכל גילוי של יצירת אווירה מתסיסה המעודדת טרור ואלימות, משום שקיימת סבירות של ממש, כי פרסומים דוגמת אלו שפרסם הנאשם, עלולים לגלוש מן המשא אל תחום המעש, אם ימצאו אחיזה באוזניים קשובות".

עוד ציין השופט בגזר הדין, כי יש להעניק ממד עונשי בעל משקל לאינטרס של הרתעת הרבים, "כדי להוביל למיגור התופעה החמורה של הסתה לטרור וגילויי הזדהות עמו,.

לפי גזר הדין, דברי השבח והתהילה ביחס לפיגועי הטרור, "מלמדים על ההתדרדרות של הנאשם לתהום מוסרית, המחייבת להבהיר לו ולאחרים בדרך של ענישה מחמירה את חומרת הפרסומים וכוחם המסית".

______________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט מנחם מזרחי

______________________________________________

עו"ד יאיר בן שטרית

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות