עובד הניקיון בתחנת הרכבת ירושלים יצחק נבון איתר ביום חמישי האחרון מיליון שקלים בהמחאה בנקאית במהלך עבודתו. אנשי הרכבת שמרו במהלך הסופ"ש על האבידה והחזירו הבוקר (א') את ההמחאה לבנק ממנו נמשכה. "מיד כשהבנתי את שווי ערך האבידה חשתי הזדהות עצומה עם הנוסע שבוודאי נכנס למצוקה גדולה", אמר חיים אללוף, מנהל המשמרת בתחנה, "אני עובד כבר שנים רבות ברכבת, קודם כפקח ואח"כ כמנהל משמרת בתחנה, ויצא לי להחזיר עשרות רבות של אבידות, אבל אבידה יקרה עדיין לא זכיתי להשיב".
צוות תחנת ירושלים יצחק נבון, בה עוברים מידי יום בין ל-15-20 אלף נוסעים, מורגל במציאת אבידות והשבתן לבעליהן, אך האבידה שמצאו ביום חמישי האחרון הפתיעה גם את העובדים הוותיקים ביותר בה.
בשעות הצהריים של יום חמישי, עובד ניקיון שהיה במשמרת שגרתית בתחנה איתר ארנק והביא אותו למנהל המשמרת חיים אללוף. לאחר שווידא שלא מדובר בחפץ חשוד, פתח אללוף את הארנק כדי לבדוק פרטים מזהים ולהחזירו לנוסע, והופתע צוות התחנה לגלות בארנק מיליון שקלים בהמחאה בנקאית, השווה ערך למזומן.
"הנוסע וודאי נכנס למצוקה גדולה"
אללוף ניסה לאתר את בעל האבידה בשלל דרכים, וכשזה לא צלח יצר מיידית קשר עם מנהל מחלקת האבידות ברכבת ישראל, איציק שיטרית, אשר לאחר התייעצות גם מחלקת הכספים ברכבת ישראל, פנה לבנק ממנו הונפקה ההמחאה, על מנת לוודא שהכסף מוחזר באופן בטוח לבעליו החוקיים. במהלך סוף השבוע, נשמר הצ'ק בכספת התחנה, והבוקר (ראשון), הגיע נציג הבנק לאסוף את האבידה היקרה.
"מיד כשהבנתי את שווי ערך האבידה חשתי הזדהות עצומה עם הנוסע שבוודאי נכנס למצוקה גדולה", מספר חיים אללוף, מנהל המשמרת בתחנת ירושלים נבון, "אני עובד כבר שנים רבות ברכבת, קודם כפקח ואח"כ כמנהל משמרת בתחנה, ויצא לי להחזיר עשרות רבות של אבידות, אבל אבידה יקרה עדיין לא זכיתי להשיב. אני גאה בצוות התחנה ובעובד הניקיון על היושרה והמחויבות לנוסע".
ברכבת ישראל מזכירים כי בכל מקרה של איבוד דבר מה ברכבת יש ליצור קשר עם צוותי התחנה או הרכבת, או עם מחלקת האבידות במספר *5770, וצוותי הרכבת יעשו כל מה שניתן על מנת לאתר את האבידה ולהשיבה לבעליה בהקדם.
________________________________________________________________