משרד עורכי דין נאשם: הונה את לקוחותיו במיליוני שקלים

הלל בבייב, אפי צפאני, יעקב אטיאס, עו"ד אלן כהן ונאשמת נוספת עומדים לדין על שורה של עבירות מרמה כלפי לקוחות משרדם במסגרתם גרפו לגיסם כ-6.4 מיליון שקלים
נעמה כהן |
אילוסטרציה envato

לבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגש כתב אישום כנגד הלל בבייב, אפי צפאני, יעקב אטיאס, עו"ד אלן כהן ונאשמת נוספת בגין עבירות מרמה ועבירות כלכליות. זאת לאחר, שקיבלו במרמה כ-6.4 מיליון שקלים וניסו לקבל עוד כ-575 אלף שקלים מלקוחות שהגיעו לקבל שירותים משפטיים.

על פי כתב האישום בתקופה הרלוונטית לכתב האישום היה בבייב בעליו של משרד עורכי דין בו הועסקו כהן והנאשמת הנוספת כעורכי דין, צפאני כאיש אדמיניסטרציה ואטיאס כשליח. במסגרת פעילותו העניק המשרד שירותים משפטיים שונים במגוון תחומים, ללקוחות שפנו למשרד.

במהלך שנת 2017, על רקע חובות בגובה של כ 7.8 מיליון שקלים הוצא כנגד בבייב צו כינוס, במסגרתו חויב בבייב, בהפקדת כל התקבולים מעסקיו בחשבון אחד מפוקח והוטל עליו איסור על יצירת חובות חדשים. למרות האמור שלשל בייב לכיסו כ 20 מיליון שקלים שהתקבלו מידי לקוחותיו. בין היתר, כספים שהתקבלו במרמה מלקוחות המשרד ביניהם ניצולת שואה, אנשים בעלי נכות פיזית ונפשית, קשישים, חולים ועוד. הנאשמים אשר ניצלו את מצבם האישי של המתלוננים, שהגיעו לשכור את שירותיהם של הנאשמים, הציגו בפניהם מצגים כוזבים והבטחות שווא.

כך לדוגמא יזמו פגישות מבוימות בין הלקוחות לצפאני, אטיאס ואחרים, במהלכן התייצגו אלו בפני המתלוננים כנציגי חברות ביטוח שונות, או כבעלי תפקידים רלוונטיים לשירות המשפטי המבוקש. במקרים אחרים, הציגו הנאשמים בפני המתלוננים הערכות יתר של תוצאות ההליך המשפטי ודרשו בגינן שכר טרחה מופקע או הוצאות משפט בדויות, תוך שהם התחייבו לבצע פעולות משפטיות אותן לא ביצעו וכלל לא התכוונו לבצע. סך הכספים שהתקבל במרמה מידי בארבעים ושלושה מקרים שונים עומד על כ 6.4 מיליון שקלים, והסכום אותו ניסו לקבל במרמה הינו כ-575 אלף שקלים.

בבייב מנסה לצאת מהארץ

בנוסף, בבייב הונה את נושיו בכך שמסר מידע חלקי והסתיר את מלוא הכנסותיו בהיקף של לא פחות מכ-21 מיליון שקלים. בתקופה הרלבנטית בבייב הפקיד כ 9.8 מיליון שקלים בחשבונותיהם של צפאני, כהן והנאשמת הנוספת וניכה שיקים של לקוחותיו בצ'יינגים שונים – בהיקף כולל של 10.9 מיליון שקלים (ניסה לנכות עוד צ'קים בסך של כ 2.3 מיליון שקלים שלא נפרעו).

למרות שבבייב ידע כי מתנהלת נגדו חקירה פלילית חמורה בגין עשרות תלונות, הוא הגיע ב-22 במאי למעבר הגבול בירדן במטרה לצאת מהארץ. בהגיעו לביקורת הגבולות הציג הנאשם דרכון מזויף (דרכון זמני שנגנב והועבר לבבייב), אולם בשל חשדה של עובדת מעבר הגבול יציאתו מהארץ נמנעה.

לבבייב יוחסו עבירות של קבלת דבר במרמה (ריבוי עבירות), ניסיון קבלת דבר במרמה (ריבוי עבירות), הלבנת הון, הונאת נושים, זיוף דרכון, שימוש בדרכון מזויף, התחזות כאדם אחר, עבירות על חוק חדלות פירעון, העלמת הכנסות ושיבוש הליכי משפט; לצפאני יוחסו עבירות של קבלת דבר במרמה, ניסיון לקבלת דבר במרמה, סיוע להונאת נושים ואיסור הלבנת הון (ריבוי עבירות).

לאטיאס יוחסו עבירות של קבלת דבר במרמה וניסיון קבלת דבר במרמה; לכהן יוחסו עבירות של קבלת דבר במרמה, סיוע להונאת נושים, איסור הלבנת הון (ריבוי עבירות) ולנאשמת הנוספת יוחסו עבירות של קבלת דבר במרמה, ניסיון לקבלת דבר במרמה, סיוע להונאת נושים, איסור הלבנת הון (ריבוי עבירות) ועבירות מס.

____________________________________________________

עו"ד יניב זוסמן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות